پروژه عکاسی – نگاهی نزدیک به اتاق آپارات در سینما

شاید بتوان گفت بیشتر ما حداقل برای یک بار هم که شده، گردن خود را چرخانده و به آن سوراخ های کوچک در انتهای سینما که از آن ها تصاویر فیلم پخش می شوند، نگاهی انداخته ایم. عکاس Joseph O. Holmes یکی از این افراد است. او همیشه کنجکاو بود که چه اتفاقی در پشت آن پنجره های کوچک در جریان است. البته خیلی سال پیش نبود که وی به این کنجکاوی پاسخ داد و عکس های پیش رو را از آنچه آموخته با شما به اشتراک می گذارد.

او می گوید: «انگیزه اصلی من، مثل بیشتر مکان هایی که از آن ها عکاسی کرده بودم، این بود که از جایی عکس بگیرم که دیدنش بدون عکس ها کار ساده ای نباشد، به ویژه یکی که در حال ناپدید شدن است. این چیز ها در حال کنار گذاشته شدن هستند، پس من می خواستم از زیبایی آن ها و این ابزار جالب عکاسی کنم.»

Holmes در عکاسی از آپاراتخانه عجله داشت، چراکه این حقیقت وجود دارد که پخش فیلم با پروژکتور کم کم جای خود را به تکنولوژی پیشرفته دیجیتال خواهد داد. مطالعه ای که توسط IHS صورت گرفته نشان می دهد که فیلم های دیجیتالی در سال ۲۰۱۵ به صورت جهانی جای فرمت های فیلم نواری را خواهند گرفت. در حقیقت، CNN گزارش می کند که بیشتر اتاق های پخش فیلم در حال حاضر بی سرنشین شده و در عوض «توسط پروژکتور های دیجیتال و هارد درایو ها اشغال شده اند.»

Holmes به ابزار قدیمی این سینما نگاهی می اندازد که از دید او قطعاتی کلاسیک هستند. او می گوید: «آن قرقره ها، پروژکتور ها، فیلم و تجهیزات ویرایش به شما این حس را می دهند که گویی به صد ها سال پیش تعلق دارند.»

او همچنین از آپاراتچی ها در حالی که تجهیزات در پشت سرشان قرار دارد، عکاسی می کند. «من بر این باورم که خیلی از این افراد اینکه خودشان کارشان را انجام می دهند را دوست دارند. آن ها کاملا مسئول هستند و پادشاه کار خودشان. وقتی انجام وظیفه می کنند، کسی نیست به آن ها بگوید چه کاری را انجام دهند. این یک شغل منزوی، اما مسالمت آمیز است.»


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *