بهترین تنظیمات برای عکاسی در شب – چگونه در موقعیت های گوناگون عکاسی کنید

دوربین های SLR دیجیتال برای عکاسی شب عالی هستند، اما گاهی از نتیجه عکس های خود راضی نمی شوید. در این مطلب آموزشی کوتاه سعی داریم به بهترین تنظیمات برای عکاسی در شب، زمانی که در شرایط کم نور عکاسی می کنید، اشاره کنیم.

اولین چیزی که هنگام عکاسی شب باید در نظر گرفت، ترکیب بندی (Composition) است. دوربین های SLR دیجیتال کنونی با شرایط خیلی کم نور خیلی خوب کنار می آیند. اما آن ها حداقل به مقداری نور نیاز دارند.

مناظر شهر ایده آل هستند، با چراغ های خیابانی و جذابیت نورافکن ها. همچنین مدتی بعد از غروب خورشید (هوای گرگ و میش) که هنوز مقداری نور در آسمان است، می توان عکس های زیبایی گرفت.

ترکیب بندی هایی که با داشتن آب، مثل دریاچه ها، رودخانه ها و یا حتی آب بارانی که روی سطح خیابان ها جمع شده است، به دلیل انعکاس دادن نور و دو برابر کردن نور های موجود در صحنه، به عکس جلوه بیشتری می دهند.

محدوده وسیعی از تنظیمات دوربین در این شرایط کاربردی هستند که بسته به ماهیت سوژه عکاسی شما و اینکه از سه پایه استفاده می کنید یا خیر انتخاب می شوند. در ادامه شما را به خواندن برخی از این تنظیمات دعوت می کنیم.

۱

عکاسی با در دست گرفتن دوربین

ایزو (ISO) را افزایش دهید (افزایش حساسیت حسگر دوربین به نور) تا بتوانید سرعت شاتر را بیشتر (سریع تر) کرده و عکس ها را بدون سه پایه بگیرید. اگر در لنز یا دوربین خود ثبات بخشی تصویر (image stabilization) دارید از آن استفاده کنید.

۲

نوردهی طولانی

قبلا در لنزک به نکات عکاسی با نوردهی طولانی اشاره کرده ایم. از سه پایه استفاده کنید تا بشود ایزو پایین تری را برگزینید و طولانی تر نوردهی کنید (سرعت شاتر های کند مثلا ۱۵ دقیقه). برای کسب الهام بیشتر در مورد سوژه های عکاسی با نوردهی طولانی مطلب «عکاسی با نوردهی طولانی – نمونه های بسیار زیبا» لنزک را مشاهده کنید.

۳

نور مصنوعی

نورپردازی مصنوعی با استفاده از تعادل رنگ سفید خودکار (auto white balance) ممکن است ایجاد نشود. در عکس فوق با اینکار یک عکس با رنگ گرم گرفته ایم. اگر این را نمی خواهید، تعادل رنگ سفید را روی تنگستن (tungsten) تنظیم کنید.

۴

هوای گرگ و میش

در این عکس تعادل رنگ سفید را روی tungsten تنظیم کرده ایم. رنگ نور دستگاه بازی کاملا طبیعی به نظر می رسد، در حالی که نور باقیمانده در آُسمان به رنگ آبی پر رنگ ظاهر شده است.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *