۶ توصیه یک طراح به عکاسان برای فروش عکس های بیشتر

عکاسان عزیز، بدانید که طراحان با شما هستند. می خواهیم این را بدانید که ما عاشق شما و چیزهایی که خلق می کنید هستیم. بدون عکس، شغل ما واقعا خسته کننده می شود. از آنجایی که شما باعث جذاب تر شدن شغل ما می شوید، ما نیز قصد داریم همین کار را برای شما انجام دهیم. در اینجا توصیه هایی را بیان کرده ایم تا بتوانید با استفاده از آنها عکسهای بیشتری به فروش برسانید.

۱

کلیدواژه های مناسب

اگر نتوانیم عکس های شما را پیدا کنیم، نخواهیم توانست که به آنها مجوز (license) بدهیم. در واقع اگر مجبور نباشیم، دلمان نمی خواهد که میان صدها صفحه عکس بگردیم. اختصاص دادن کلید واژه های مناسب برای هر عکس به ما کمک می کند تا آنها را راحت تر پیدا کنیم.

سعی کنید کلید واژه های هر عکس به غیر از ویژگی های فیزیکی (مثل «درخت» یا «زن») چیزهای بیشتری را دربر گیرد. کلید واژه های مربوط به احساس عکس ها را نیز اضافه کنید. وقتی که به الهام گرفتن نیاز داریم به دنبال کلماتی مثل «آرامش» یا «ماجراجویی» می گردیم. سعی کنید برای هر عکس حداقل ۱۵ کلید واژه در نظر بگیرید (از روش ویرایش همزمان چند عکس استفاده کنید تا در هر مرحله بتوانید یک برچسب را به همه عکس ها اضافه نمایید).

۲

عکس هایی که قصه می گویند

زمانی، عکس افرادی که با کت و شلوار در یک پس زمینه سفید مشغول دست دادن بودند مرسوم بود. آن روزها دیگر گذشته است. حالا بیشتر از هر زمان دیگری می خواهیم که عکس ها در روایت داستان به ما کمک کنند. عکس هایی که در خود احساس و سبک داشته باشند. چیزی که واقعا بتواند تخیلات بیننده را درگیر کند. به طور کاملا خود خواهانه باید بگویم که ما عکس هایی را می خواهیم که به ما اجازه دهند تا کمتر بنویسیم. اجازه دهید تا خود عکس داستان را روایت کند.

۳

مردم عادی و محیط طبیعی

یکی از بهترین راه های تعیین لحن یک محصول یا وب سایت این است که از عکس فرد یا افرادی استفاده کنید که نمایانگر مخاطبین مورد نظر شما باشند. ما همیشه به دنبال عکس های خوب از مردم عادی و در محیط طبیعی هستیم. البته عکس مدلها در استودیو هم در بعضی شرایط مناسب است، اما هیچ چیز نمی تواند جای یک کاندید یا بی هوا (البته حرفه ای) را بگیرد.

۴

فضای منفی – Negative space

استفاده از پس زمینه های تمام صفحه، الگوی محبوبی در طراحی است. آنها نیازمند عکس های فوق العاده ای هستند که بتوانند در شکل گرفتن پیام مورد نظر کمک کنند، اگرچه همچنان لازم است تا برای عنوان، سرتیترها و چیزهای دیگر فضا داشته باشیم.

خیلی خوب است که یک عکاس بتواند در عکسش سوژه (فضای مثبت) را در یک سمت تصویر قرار دهد و طرف دیگر را برای سایر عناصر خالی بگذارد (فضای منفی). به نظر من بهتر است که همیشه به این شکل باشد تا طراح مجبور نشود قسمتی از عکس را ببرد (کراپ کند) و در جایی که می خواهد قرار دهد.

۵

استفاده از پالت های رنگ مینیمال

وقتی که به دنبال عکسی هستیم که برای پشتیبانی از محتوایمان استفاده کنیم، ترجیح می دهیم که از عکس هایی با پالت های رنگ مینیمال استفاده کنیم. این مساله به عکس اجازه می دهد تا با طراحی یکپارچه شود و خارج از آن به نظر نرسد. همچنین اینجور عکس ها، برای پس زمینه های تمام صفحه مناسبند.

۶

عکس های مشابه

گاهی اوقات، وقتی که به دنبال عکسی می گردیم، نمونه ای را پیدا می کنیم که تقریبا مناسب است… اما انگار چیزی کم دارد. شاید خیلی کوچک بریده شده یا می خواهیم که مدل عکس ژستی دیگر داشته باشد. بنابراین، از اینکه زوایای مختلف یک سوژه را آپلود کنید ترس نداشته باشید.

م

منبع

برگرفته از: ۵۰۰px

نظرات شما

  1. رویا

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    سلام وتشکر از مطالب واطلاعاتی که در اختیار خواننده ها گذاشتین سوال داشتم ایا عکس های موبایلی هم خریدار داره و کلا چطور میتونیم عکس ها رو برای فروش بگذاریم داخل سایت
    ممنون وسپاسگذارم


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *