چند توصیه از عکاسان حرفه ای منظره برای سفر با کودکان + عکس های دیدنی

درک میکنیم که چرا وقتی عکاسان پدر و مادر می شوند، کودکان را برای عکاسی به همراه خود نمی برند. اما این روزها شاهد افزایش تعداد عکاسانی هستیم که فرزندانشان را در این فرایند شرکت می دهند، عکاسانی مانند آدریان ساملینگ، النا شومیلوا، لیزا هالووی، آدریان موری و سوزی مید. در ادامه این مطلب لنزک شما را با دو عکاس حرفه ای منظره آشنا خواهیم کرد. داستان زوج جوانی که فرزندانشان را نیز با خود به عکاسی می برند به همراه توصیه ها و عکس هایی دیدنی از آن ها.

در این داستان با دیلان تو (Dylan Toh)و ماریان لیم (Marianne Lim) آشنا می شویم. آنها همزمان با کار عکاسی، وظیفه پدر و مادری خود را نیز انجام می دهند. نه تنها با فرزندان خود به مناطق خوش منظره سفر میکنند بلکه عکس های زیبا، الهام بخش و نفس گیری از مناظر می گیرند.

اما آنها چگونه این کار را انجام می دهند؟ ادامه این مطلب لنزک را بخوانید تا متوجه شوید! اگر شما هم جزو عکاسانی هستید که پدر و مادر شده اند، می توانید از توصیه های آنان بهره ببرید.

چگونه در سفر با کودکان از مناظر عکس بگیریم

زندگی کردن به عنوان یک عکاس و جستجو به دنبال نور شما را خسته میکند. پدر و مادر شدن و مراقبت از کودکان نیز باعث خستگی شما میشود. حال اگر این دو را باهم ترکیب کنید، می تواند شما را از پا در بیاورد. اما اگر بتوانید این ترکیب را با موفقیت انجام دهید، بسیار لذت بخش خواهد بود.

ماریان و من از سال ۲۰۰۸ به صورت حرفه ای از مناظر عکاسی می کنیم. در سال ۲۰۱۰ سفر بزرگ زندگیمان را شروع کردیم، سه ماه مسافرت و عکاسی و تشکیل خانواده. در این زمان بود که متوجه شدیم توانایی ما در خلق تصاویر زیبا از مناظر در طول دوران نوزادی فرزندمان بسیار کاهش یافته است. اما ما به این فکر می کردیم که می توانیم طبیعت را به فرزندمان نشان بدهیم. بنابراین تصمیم گرفتیم در هر کجا و هر زمان که ممکن باشد فرزندانمان را نیز برای عکاسی با خود ببریم. در طول سفر تلاش می کنیم تنها به فکر گردش نباشیم. در اینجا براساس تجربیاتی که در سفر با فرزندانمان شارلوت و جیمی بدست آورده ایم، توصیه هایی را برای شما بیان خواهیم کرد.

۱- یک کریر خوب تهیه کنید: اگر می خواهید با یک کودک در پشت خود عکاسی نمایید، حتما به یک کریر راحت برای حمل کودک نیاز دارید. ما از کریر راحت استفاده می کردیم که می توانست شارلوت را در سن دوسالگی بر روی پشتمان نگه دارد. البته جثه او کوچک است. کودک را به نشستن در کریر عادت دهید. او باید بتواند در طول مدتی که مشغول عکاسی هستید در این حالت بماند. ما بسیار خوش شانس بودیم، چون هم شارلوت و هم جیمی نه تنها از این وضعیت لذت می بردند، بلکه معمولا به خواب فرو می رفتند. خودتان را به کار با سه پایه در حالت های مختلف عادت بدهید. شما مجبور هستید در حالی که باری را روی دوش حمل می کنید حالت های مختلفی را برای عکاسی به خود بگیرید.

۲- کودک را سرگرم کنید: ما همیشه قبل از اینکه برای عکس گرفتن بیرون برویم به شارلوت غذا می دادیم تا او کاملا سیر شود. معمولا برای بهانه گیری هایش چیزی مثل اسنک یا زردآلوی خشک که دوست داشت به همراه داشتیم. من فهمیده ام اگر بخواهم وقتی که شارلوت پشتم است عکاسی کنم، نوردهی طولانی کمک خواهد کرد. وقتی نوردهی bulb فعال است، به شخص اجازه جا به جا شدن می دهد (چون کودکان حرکت کردن را به ثابت ماندن ترجیح می دهند).

۳- برای روزتان برنامه ریزی کنید: بسیار مهم است که بتوانید طوری برنامه ریزی نمایید تا عکاسی با ساعت های خوشحالی و سرحالی کودک همزمان شود. زمان عکاسی نباید برای آنها غیر منتظره باشد. حتما پیش از شروع کار به آنها خوب غذا دهید و بخوابانیدشان. آنها می توانند در ماشین بخوابند. باید خواب و جابه جایی را در یک نوبت زمانی تنظیم کنید.

۴- بار را تقسیم کنید: من و ماریان هر دو به یک اندازه به عکاسی علاقمند هستیم و این یک خوش شانسی بزرگ است. وقتی که یکی از ما مشغول عکاسی بود، دیگری از شارلوت نگهداری می کرد. قبل از اینکه شارلوت راه رفتن را یاد بگیرید این کار ساده بود. هر دو می توانستیم عکس بگیریم و او را در کریر بگذاریم و در طول مسیر با هم حرف بزنیم. بعد از سن ۱۸ ماهگی متوجه شدیم که حتما یکی از ما باید او را از کریر بیرون بیاوریم و سرگرمش کنیم تا دیگری بتواند روی عکاسی تمرکز کند.

۵- قبول کنید که پدر و مادر هستید و با این موضوع کنار بیایید: با وجود یک بچه باید قبول می کردیم که مانند گذشته نمی توانیم به جاهای زیادی برویم. ما قبول کرده بودیم که نمی توانیم مانند همیشه برای نور مورد نظر به موقع به محل برسیم یا اینکه برای پیدا کردن یک موقعیت خوب عکاسی همه چیز را روی زمین رها کنیم. ما فکر می کردیم که بهتر است بچه را به همراه خود به سفر بیاوریم و او را در خانه نزد اقوام نگذاریم. با وجود اینکه با این کار عکاسی اصلی به خطر می افتاد، اما تصمیم گرفته بودیم چیزی که برایمان مهم است را بدست آوریم: دادن یک تجربه بی نظیر از زندگی خارج خانه به شارلوت.

۶- نکات امنیتی را رعایت کنید: بدون یک بچه می توانستیم ریسک های حساب شده ای در کارمان بکنیم، مثل رفتن در جریان آب یا ایستادن در لبه تخته سنگ ها. باید به این نکته توجه کنید که با داشتن یک کودک در پشت خود و تکان خوردن های ناگهانی او ممکن است تعادل شما برهم بخورد. آرام و ایمن راه بروید. هیچ عکسی ارزش آن را ندارد که به خاطرش شما یا فرزندتان آسیب ببینید.

۷- فرزندتان از همه چیز مهمتر است: یک نصیحت مهم در این رابطه وجود دارد، وضعیت نور و آب و هوا هرچه که باشد، همیشه پیش از هر چیز باید به بچه توجه کنید. به هر ترتیب کار انجام می شود و برخی از اتفاقات قابل انتظار هستند. اما اگر گریه دردناک بچه شروع شود، حداقل یکی از ما باید عکاسی را کنار بگذارد و به او برسد. اگر هرکدام از این توصیه ها را به کار ببرید، در نهایت به نفع کودک شما خواهد بود. امیدواریم که این چند توصیه کوچک به شما و خانوادتان کمک کند تا بتوانید موفق شوید.

امیدواریم که از توصیه های دیلان و ماریان استفاده کرده باشید! اگر در این زمینه تجربه یا توصیه ای دارید، لطفا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در ادامه شما را به تماشای عکس هایی دیدنی از آن ها دعوت می کنیم:

م

منبع

برگرفته از: ۵۰۰px


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *