گرفتن عکسهایی خیره کننده از نوزادان

پدر و مادرانی که از به دنیا آمدن فرزندشان شوق زیادی دارند دوست دارند به دنیا آمدن فرزندشان را جشن بگیرند، Alicia Gould عکاس اهل New-Jersey هم از این قاعده مستثنا نیست. او هم بسیار مشتاق جشن گرفتن است و همان قدر هم عاشق عکاسی و گرفتن عکسهای دلنشین از نوزادها. او از نوزادهایش از همان ابتدای تولد تا دو هفتگی شان در هر کجا و در حالت های مختلف عکس گرفته و یک آلبوم از بزرگ شدنشان تهیه کرده است.

Gould 32 ساله معمولاً از خواب این مدل های کوچولو به عنوان فرصت خوبی برای عکاسی استفاده می کند و در حالتی که حرکتی ندارند و آرام در جای خود هستند عکاسی می کند. تخصص پیدا کردن در عکاسی از نوزادان به مهارت احتیاج دارد و استعداد Gould در انجام این کار عکسهای بسیار زیبایی به دنبال داشته است.

ابتدا باید با والدین نوزاد صحبت کنید، به آنها اطمینان خاطر دهید چرا که ممکن است استرس داشته باشند و احساس نا امنی بکنند. و سپس اهمیت مراقبت و برخورد صحیح با نوزاد است و همیچنین در زمان غذا دادن و عوض کردن پوشک بچه باید صبور بود.

Gould در مصاحبه ای در مورد عکاسی از سوژه های کوچکش می گوید: «هدف اصلی من ثبت لحظه است، هم ثبت فیزیکی و هم احساسی. من می خواهم مادر نوزاد بعد از ۱۰ سال به عکسها نگاه کند و عشق دلگرمی خودش را برای فرزندش احساس کند، بتواند عطر فرزندش را حس کند، کوچک بودن انگشتان دست و پای نوزادش را ببیند.»

بعد از جمع کردن اولین سری از این عکسها Gould گفت: «یادم میاد ۵ سال پیش اولین باری بود که از نوزادان عکس میگرفتم و چه احساس خوبی داشتم.» معمولاً عکاسی از نوزادان حدود سه روزه نزدیک به سه ساعت زمان می برد. «عکاسی از نوزادان در عین حال جزء ترسناکترین عکاسی ها هم هست.» او ادامه می دهد: «من به خانه مشتریانم می رفتم و هیچوقت نمی دانستم که باید انتظار چه چیزی را داشته باشم، همه بچه هایی که می دیدم با هم متفاوت بودند. بعضی از بچه ها به سادگی بیدار می شدند و بعضی دیگر حتی اگر تلاش می کردید بیدار نمی شدند.»

هدف Gould این بود که والدین کودک بتوانند این عکسها را شاید ۱۰ سال بعد نگاه کنند و علاقه و شوقی که برای نوزادشان داشتند را حس کنند. او که معمولاً عکسهای پرتره می گیرد در مواردی خاص و با درخواست والدین عکسهای متفاوت دیگری هم گرفته است، در جایی می گوید: «یکبار یکی از والدین از من خواست که عکسی از بچه شان در درون یک تخم مرغ بزرگ بگیرم چون در Easter به دنیا آمده بود.»


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *