استفاده از دوربین دیجیتال بعنوان Digital Magnifier

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام دوستان
من میخام بجای خرید یک دستگاه چند میلیونی برای بزرگنمایی قطعات کوچک روی بردهای الکترونیکی، یک دوربین دیجیتال با زوم بالا بهمراه سه پایه، روی میز کارم استفاده کنم، سوالم از حضور اساتید عزیز اینه؛ 
دوربینی هست که زوم از فاصله حداقل ۴۰ سانتی با وضوح بالا داشته باشه و بتونیم ازش خروجی تصویر برای مانیتور یا لپتاپ بگیریم بصورت ریل تایم و با کمترین تاخیر در تصویر (Lag)؟ ؟
پیشاپیش از راهنماییتون ممنونم 

9 پاسخ

عکاسی و بزرگنمایی از اجسام قابل رویت چشم رو ماکروگرافی میگن، شما میتونید از لنزهای ماکرو بر روی دوربین های دیجیتال استفاده کنید، همچنین میتونید با حلقه معکوس، لنز رو برعکس به دوربین متصل کنید و عکس ماکرو بگیرید، البته این روش نیاز به تمرین زیاد داره، روش دیگه نصب اکستنشن تیوب ها هست که بین لنز و دوربین نصب میشن و بزرگنمایی ایجاد میکنن، حتا اکستنشن تیوب رو میتونید با لنز ماکرو هم استفاده کنید که شدیدا اجسام ریز بزرگ‌نمایی میشه.
فیلتر هایی هم هستند که به لنز دوربین متصل میشن و باهاشون میشه ماکرو عکاسی کرد.
امیدوارم تونسته باشم کمک کرده باشم

#1

ممنونم پویا جان از پاسختون
ولی سوال من اینه که چه دوربینی تهیه کنم که نیازی به تهیه لنز نباشه، مثلا یک دوربین با ۱۰X زوم اپتیکال و خروجی Hdmi میتونه کارایی که شما فرمودید رو انجام بده؟ 
لپ کلام اینکه چه تجهیزاتی رو باید تهیه کنیم، ممنونم

#2

سلام به شما دوست عزیز.
شما اگه یه دوربین سوپر زوم یا کامپکت پیشرفته تهیه کنید که الان هم نمونه های بی نظیری تو بازار موجوده، وقتی دوربین رو تو حالت ماکرو قرار بدید میتونید از فاصله نزدیک عکس ماکرو بگیرید. قدرت بعضی از این دوربین ها به حدی هست که میشه باهاش از فاصله ۱ سانتی متری عکس گرفت. فقط کمی نیاز به تحقیق و دقت داره. از اطلاعات سایت دیجی کالا یا پارس کانن هم میتونید استفاده کنید.
پیروز باشید.
 

#3

از شما هم ممنونم دوست گرامی
فکر میکنم من نتونستم منظورم رو درست برسونم
هدف من بزرگنمایی آی سی ها و قطعات یک برد ظریف الکترونیکی( مثل برد موبایل)  روی LCD با ورودی hdmi یا vga یا video، هستش اونم بصورت زنده و بدون تاخیر، یعنی وقتی میخام روی برد لحیم کاری انجام بدم، به برد نگاه نکنم، به تصویر روی LCD نگاه کنم و با دقت و بزرگنمایی هرچه بیشتر اون رو تعمیر کنم
یکسری دوربین های عکاسی زیر یک میلیون در دیجیکالا موجوده که خروجی تلویزیون و HDMI داره و قابلیتی بنام LIVE VIEW  ،آیا این دوربین ها مناسب اینکار هستند؟ 
ممنون از لطفتون

#4

اگه درست متوجه شده باشم شما نیاز به زوم بالا دارید. پس احتمالا دوربینی که حداقل زوم ۲۰ برابر داشته باشه به دردتون میخوره. فکر کنم شما به بزرگ نمایی بالا روی سوژه خیلی ریزی که روش مشغول کار هستید و پخش مستقیم از یک مونیتور فکر می کنید. راستش من سابقا با دوربین سونی p73 که کار میکردم وقتی رو مد فیلم برداری میگذاشتم و به تلوزیون متصلش میکردم حتا اگه دکمه رکورد رو هم نمیزدم که دوربین شروع به فیلم برداری کنه، اما تصویر از تلوزیون پخش میشد. این دوررین البته بعید میدونم به درد شما بخوره اما شاید دوربین های جدید هم بتونن بوسیله hdmi تصویر مستقیمی از مونیتور پخش کنند. اگه درست متوجه شدم جوابی بگذارید. منم ببینم میتونم با دوربین خودم تصویر مستقیمی از مونیتور یا تلوزیون خونه بگیرم.

#5

بله دوست عزیز 
من میخام اشیای خیلی ریز که روی میز کارم هستن رو با بزرگنمایی بالا روی مانیتور ببینم و بتونم ترکهای مویی و قطعی مسیرهای مدار رو تشخیص بدم ( با یک دوربین از فاصله حداقل ۴۰ سانتی) 
الان یک دوربین سونی hx400v با ۵۰x زوم دیجیتال دارم ولی وقتی دوربین رو روی میز میذارم( که فیکس باشه)  و یه شی رو در فاصله ۳۰تا۴۰ سانتی اون میذارم، در ابتدا تصویر واضحه، ولی وقتی زوم رو بالاتر میبرم مثلا۱۰ یا ۱۵، فوکوس نمیکنه روی آبجکت و تصویر تاره. 
کارهای که انجام دادم :
غیر فعال کردن زوم دیجیتال
استفاده از فوکوس نقطه ای، بینهایت، دستی
ریست تنظیمات و تنظیم دوباره 
حالت اتوماتیک سوپرایُر و…. 
من فکر میکردم این دوربین برای اینکار عالی باشه ولی ناامید شدم تا الان
شما چه پیشنهادی دارید 

#6

این دوربین که گفتید زوم خیلی خوبی داره. این جور هم که میفرمایید خودتون هم بی تجربه نیستید. ببینید هر لنزی برای فوکوس یه حداقل فاصله داره که اگه سوژه از اون فاصله به دوربین نزدیک تر بشه دیگه لنز فوکوس نمیکنه. من این مورد به ذهنم میرسه…

#7

بنظرتون میتونم لنز ماکرو روی این دوربین نصب کنم؟ از کجا باید بفهمم این دوربین قابلیت نصب لنز داره؟ 
یه ویدئو توی یوتوب دیدم که روی دوربین کانن یک لنز opteka 10x   macro 58mm نصب کرد و دقیقا همین کاری رو که من میخاستم با دوربینم انجام بدم، کرد

#8

این دوربین از نوع شبه slr هست و قابلیت تعویض لنز نداره. اگر میخواید لنز رو تعویض کنید یا باید دوربین slr بگیرید یا دوربین بدون آینه با قابلیت تعویض لنز. اما درمورد نصب لنز روی دوربین کانن که گفتید، اگر دوربین قابلیت تعویض لنز رو داشته که منطقیه، اگرم سوپر زوم بوده احتمالا فیلتر ماکرو یا همچین چیزی روی دوربین نصب کرده.
شرمنده درمودر دوربین های شبه slr اطلاعاتم در همین حده.  

#9

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان