ابهام در انتخاب لنز

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام به دوستان
بین انتخاب لنز ۵۰mm/ 1.8g  و ۳۵mm/1.8g dx  و sigma 17-50 /2.8 تردید داشتم بسیار زیاد.
توی سایت معتبری وضعیت شارپنس سیگما رو که نگاه میکنی روی کل فئکال از ۲٫۸ شارپ هست ظاهرا و حال اینکه طبق اون مرجع برای ۵۳۰۰ ظاهرا اون لنزای پرایم شارپ نیستن از ۱٫۸ . ۳۵ انگار از ۲٫۸ شارپ هست و ۵۰ کمی دیاف بازتر.
حقیقتش خیلی دودل هستم. دوربین بنده ۵۳۰۰ نیکون هست. فعلا لنزکیت دارم. بعد از موارد مختلف این ۳ مورد بهشون رسیدم.
نمیدونم دیاف بازتر لنز ۵۰ یا ۳۵ در محدوده ۱٫۸ تا ۲٫۸ کارایی داره یا اینکه لنز ۱۷-۵۰ با دیاف فیکس ۲٫۸ برای عکاسی در نور کم و شرایط نامطلوب کافی هست.
ذهنیت ندارم در خصوص این موارد چون تجربه ای از لنزایی با این دیاف باز ندارم….

4 پاسخ

از همه دوستانی که تجربه دارن ممنون میشم در این مورد راهنمایی بفرمایند.
که انتخاب لنزی با دیاف ثابت ۲٫۸ در فوکال ۱۷ تا ۵۰ مناسب تر هست یا لنز پرایم ۵۰و ۳۵ با دیاف ۱٫۸ پرتره به مرتاتب بهتری خواهد داد.
اگه در حد هم باشن و دیاف ۱٫۸ تا ۲٫۸ این لنزای پرایم کیفیت مطلوبی زیاد نداشته باشن و از نظر عکاسی در نور کم کمک شایانی نسبت به ۱۷  ۵۰ با دیاف ۲٫۸ نکنه خوب شاید بهتر باشه لنزی که از فوکال ۱۷ تا ۵۰ با دیاف ثابت هست رو تهیه کنم که فوکال ۱۷ رو هم بهم خواهد داد.
از نظر شارپ و کیفیت بوکه ی این لنزا دوستان نظرشونو بگن ممنون میشم.

#1

سلام کارایی در نور کم، سرعت بالای لنز، بوکه (درصورت انتخاب لنز ۵۰ یا ۸۵ به بالا) و شارپنس در لنزهای پرایم برتری داره نسبت به لنزای زوم اینکه یه لنز زوم انتخاب کنی یا یه لنز فیکس باید ببینی کاربریت چی هست لنز ۳۵ مم رو برای پرتره انتخاب نمیکنن برای پرتره ۵۰ و ۸۵ مم

#2

ممنون اقا پوریای شکری مثل همیشه ممنونم. ممکنه ایدی تلگرامتونو بذارین من یه مشورت با شما انجام بدم. ممنونم. دوستان دیگرم اگه با این لنزا تجربه دارن ممنونم پیشاپیش از نظرشون و راهنمایی

#3

p0uriiia@
 

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان