ارتقا دوربین؛ Canon eos 80D یا Canon eos 6D

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با درود،
بعد از ۵ سال عکس گرفتن با دوربین Canon eos 600D در فکر ارتقا دوربینم. با بودجه ای که دارم احتمالا فقط بین Canon eos 80D یا Canon eos 6D باید یکی را انتخاب کنم. می دانم که ۶D دوربین قدیمی است ولی خوب کیفت عکس هاش خوبند و اینکه فول فریم است. از طرفی ۸۰D دوربین مدرنی است ولی مطمین نیستم چقدر عکس های بهتری از ۶۰۰D می گیره.
در ضمن من بیشتر مشغول عکاسی در سفر (منظره و آثار معماری)، عکاسی پرتره و عکاسی خیابانی هستم.
لنزهایی هم که در این مدت توانستم تهیه کنم
Canon 24-105 mm f4, Canon 50 mm f1,8, Sigma 10-20 mm f3,5 هستند که البته لنز واید Sigma را روی ۶D نمی شود استفاده کرد.
از نظر و راهنمایی دوستان ممنون و متشکرم.

9 پاسخ

۶d رو نمیدونم ولی ۸۰d خیلی خوبه، من قبلا برای یکی از دوستان میخواستم کار تبلیغاتی انجام بدم برای همین چند جا عکاسی رفتیم هیچکدوم از عکسها درست حسابی شارپ نبودند و به دلم نچسبید. ولی خودم الان ۸۰d گرفتم الان تو خونه (بدون نور و سه پایه) بهتر از اون آتلیه ها عکس میگیرم.

#1

من جای شما بودم ۸۰D میگرفتم.
بخاطر تکنولوژی پیشرفته تر، فوکوس بسیار بهتر، عملکرد نویز عالی و نزدیک به فول فریم، وزن کمتر و …

#2

تجربه عکاسی با ۸۰ دی رو ندارم ولی
فول فریم یه چیز دیگه است وقتی تو دستت میگیری و از ویزورش نگاه میکنی(برخلاف هالف فریمها) با کادری باز حرفه ای روبرو میشی ….
روی ایزو ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ عکسهای کار راه انداز میتونی بگیری
دایمانیک رنج بالا خصوصا اگه رو raw عکاسی کنی
و اینکه بلاخره آرزوی هر عکاسیه که روزی فول فریم دار بشه و دیگران یه حساب دیگه ای روت باز میکنن :))
 

#3

با کمال احترام جناب alfa_1313 به کلی با نظر جنابعالی مخالفم
 

فول فریم یه چیز دیگه است وقتی تو دستت میگیری و از ویزورش نگاه میکنی(برخلاف هالف فریمها) با کادری باز حرفه ای روبرو میشی.
 

بر خلاف نظر شما، در ویوفایندر ۶d کادر ۹۵ تصویر رو پوشش میدهد، درحالی که ۸۰d پوشش کامل ۱۰۰ درصدی دارد. همینطور امکانات بیشتری نسبت به ۶d در اختیار میگذارد، کما اینکه نقاط فوکوس ۱۱ نقطه ای ۶d با ۴۵ نقطه فوکوس خودکار ۸۰d قابل مقایسه نیست. سنسور ۶d هیبریدی نیست و در فوکوس های تعقیب و گریز مخصوصا در حالت لایو ویو شدیدا مشکل دارد، در حالی که ۸۰d به لطف dual pixel cmos af حتی در حالت لایو ویو هم فوکوس فوق العاده ای را به اجرا میگذارد و جایی برای دوربین حریف نمیگذارد.
 

روی ایزو ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ عکسهای کار راه انداز میتونی بگیری
 

بادی ۸۰d به لطف موتور پردازش digic 6 و فیلتر low pass کنترل نویز فول العاده ای دارد و میتوان گفت تا ایزو ۳۲۰۰ حدودٱ تصویر فاقد نویز هست
 

دایمانیک رنج بالا خصوصا اگه رو raw عکاسی کنی
 

داینامیک رنج ۸۰d به گفته وبسایت تخصصی dxo mark امتیاز ۱۳٫۲ را کسب کرده و کاملا بالاتر از ۶d هست، ۶d امتیازش ۱۲٫۱ میباشد، کاملا یک سر و گردن بازی به نفع ۸۰dست.
 

و اینکه بلاخره آرزوی هر عکاسیه که روزی فول فریم دار بشه و دیگران یه حساب دیگه ای روت باز میکنن
 

چه عکاس هایی که ندیدم با بدنه رده مبتدی آثارهایشان در سطح کشوری بازتاب داشت و چه عکاس هایی که با فول فریم ته هنرشان عکس گرفتن از خیار و گوجه بود، آن هم با مُد اتوماتیک! دوست عزیز این فقر فرهنگی ماست که هرکسی دوربین بالاتری دارد طور دیگر نگاهش میکنیم. مورد داشته ایم که فرد ۵d mark iv داشت اما حتی بلد نبود رو سیستمش فتوشاپ نصب کند، چه برسه که بتواند استفاده کند. عکس را عکاس میگیرد، نه دوربین. بهرحال فول فریم بخاطر قطع سنسور بزرگتر ذاتٱ در شب و در ایزوهای بالا بهتر عمل میکنند، اما حواستان باشد، اینجا بحث سر یک فول فریم رده مبتدی و یک ابَر کراپ هست، بنظر من ۸۰d در مقابل ۶d کاملا برتری دارد، محض اطلاع، ۸۰d در ایزوهای پایین کنترل نویز بهتری حتی از ۵d mark iii دارد (تاکید میکنم مجدداً، ایزوهای پایین) ویدیوهایش در یوتیوب موجود هست.
موفق باشید.

#4

بسیار ممنون از دوستان بابت نظر و راهنمایی. 

#5

۸۰ دی شبیه یک معجزست. ۶دی در مقابل ۸۰دی اصلا قابل مقایسه نیست. ۶دی یک دوربین مبتدی با سنسور فول فریم هست که نصف امکانات ۸۰ دی رو هم نداره. من ۸۰ دی دارم که واقعا میشه دوربین حرفه ای تلقیش کرد که فقط سنسورش کراپه. به نظر من اگر ۸۰ دی رو خواستین مقایسه کنین با ۵دی مارک۳ یا ۶دی مارک۲ بسنجین که ۸۰ یکم از این دو پایین تره. چیزی که من تو تبلیغات ۶دی مارک۲ دیدم کانن ۸۰دی رو فقط فول فریم کرده و به اسم ۶دی مارک۲ داره میده بازار این یعنی با کلی تغییر اساسی تازه شده مارک ۲٫
تو خرید ۸۰ دی شک نکن. داینامیک رنج خوب/ شارپنس عالی با لنز برابر به نسبت هر دوربین دیگه/ ویزور ۱۰۰ درصد / ال سی دی تاچ و گردان که واقعا نعمته / سنسور دوال پیکسل که تصحیح رنگ عالی داره/ بدنه ژاپن/ وای فای و ان اف سی داخلی/ نگران کراپ بودنش هم نباش با لنز مناسب درست میشه
در مقایسه قیمت فول فریمهای موجود و ۸۰دی باید بگم دوربینهای قبل از ۸۰دی سوء تفاهم بود. مزاح کردم اما باید بگم اصلا ۶ دی رو با ۸۰ مقایسه کردن جالب نیست.

#6

بسیار ممنونم از همه راهنمایى ها. فکر کنم همان ۸۰D را بگیرم. آقاى پویا اشاره جالبى کردند که اینجا موضوع انتخاب بین بهترین کراپ و مبتدى ترین فول فریم است. 

#7

 جناب pouyabush  هرچی که باید رو توضیح دادن  . یکسری موارد هم بنده اضافه میکنم .
درکل ۸۰D هم از نظر تکنولوژی و هم قابلیت ها خیلی از ۶ِD جلوتر هست .
فیلم برداری ۶۰ فریم در مقابل ۳۰ فریم .
۲۶ مگاپیکسل در مقابل ۲۰ مگاپیکسل.
پردازشگر digit6 در مقابل digit5.
سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ در مقابل ۱/۴۰۰۰ .
۶d فلش بالاجهنده نداره و بگفته خود شرکت کاربرای این نوع مدل نیازی به این فلش ندارن !
البته ۸۰D قابلیتهای دیگه ای هم داره که داشتنش خوبه نداشتنش هم زیاد مهم نیست .
مثل صفحه لمسی یا ضبط صدای استریو یا نداشتن gps
البته کیت لنز خیلی خوبی هم داره ۱۸-۱۳۵ f/3.5-5.6   از همون اول خریدار رو شدیدا راضی نگه میداره. در اخر ببینید برای چه چیزی میخواید که دوربینتون رو ارتقاع بدین فقط میخواین دوربین بهتری بگیرین یا ویژگیهای دیگه ای هم مد نظرتون هست .
۶d در اصل یک دوبین فول فریم ارزون قیمت هست که برای کسانیکه فقط اسم فول فریم رو میخوان و بودجه زیادی ندارن ساخته شده

#8

ممنون از توضیحات شما؛ بطور کلی حق با شما بود و مطالب تان روشنگر بود؛ فقط اون قسمتی که گفتین “۹۵ درصد پوشش” باید بگم با وجود ۱۰۰درصد نبودن ولی باز هم با کادر بازتری مواجه میشیم که احساس بهتری به هنگام عکاسی میده؛

#9

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان