از کار افتادن فوکوس اتوماتیک لنز ۵۵-۱۸ نیکون

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام به همه دوستان
تقریبا ۲هفته پیش بود که رفتم رشت واسه عکاسی و بعد از یه چند ساعتی که در قلعه رودخان بودیم و برفم میمومد و هواام سرد بود بلافاصله سوار ماشین شدیم و بعد از ۱۰دقیقه ای موتور فوکوس خودکار لنزم از کار افتاد و بخار بدجوری لنزم گرفته بود که اون بخار یه شب تا صبح که همه چیشو جدا جدا گذاشته بودم درست شد…. ولی موتور فوکوسش نه
که رفتم تهران و به نمایندگی نشون دادم و گفتن موتورش خیلی بدجور بهم چسبیده بود و نمیتونست فوکوس رو به صورت اتوماتیک انجام بده!! خلاصه یه نصف روز بهم تحویل دادن و همونجا تست کردم و دیدم مشکلی نداره! آوردمش خونه یکی از فامیلا دوباره گفتم تست کنم دیدم کار نمیکنه (منو بگی کاردم میزدید خونم در نمیوومد) عصبانی! یکم باهاش ور رفتم و خاموش روشن کردم و لنز رو درآوردم و اینا بعد یه ۱۰ دقیقه شروع کرد به کارکردن! اونا ام دیگه بسته بودن و منم صبح زود از تهران بلیط داشتم واسه شهرستان!
موقع برگشتن هم تست کردم دیدم مثل دیشبش کار نمیکنه اول (انگار باید موتورش گرم بشه!!)
خلاصه برگشتم شهرستان و زنگ زدم بهشون و گفتن برگردونش! فرستادم واسشون و پیگیری که کردم گفتن هیچ مشکلی نداره و ما رو هر دوربینی که تست میکنیم کار میکنه فوکوس اتوماتیکش! منم بدنه دوربین رو بردم با یه لنز امتحان کردم مشکلی نداشت!!
۲روز پیش لنز به دستم رسید و امتحان کردم دیدم بدون مشکل کار میکنه و شبشم بردم ازش استفاده کردم بدون مشکل!
تا امروز که باز دوباره از کار افتاده بود و دیگه کار نکرد…
دارم دیووونه میشم لطفا اگه راهی به ذهنتون میرسه بهم بگید 
همین یه دونه لنز رو دارم و نمیتونم به فکر خرید یه لنز دیگه باشم
دوربینمم نیکون d3200 هست
ببخشید خیلی طولانی شد با جزئیات گفتم پوزش میخواهم!!

3 پاسخ

دوست عزیز لنز شما به اصطلاح “شوک” دیده. یعنی از یک دمای خیلی سرد ناگهانی و سریع به یک دمای گرم برخورد کرده، بخار گرفتگیش هم از همین بوده، داخل لنز و…  عمل میعان رخ داده، همیشه باید مراقب بود دوربین رو از یک دما به دمای دیگه خیلی آهسته منتقل کرد، چون تغییر ناگهانی دما منجر به آسیب جدی هر وسیله الکترونیکی ای میشه.
شما پیگیری کن برای تعمیر تخصصی لنزت، لنز رو به جاها و نمایندگی های معتبر بسپار. ایشالا که تعمیر میشه، نه هم که یه کیت لنز ۵۵-۱۸ قیمتی نداره خودتو ناراحت نکن، خوشحال باش که شانس آوردی بادیت شوک ندید و سالمه.

#1

مرسی آقا پویا دوباره پیگیری کردم واسه این مشکل اما تعمیرکاره زیر بار نمیرفت میگفت هرروز من تستش میکردم رو بدنه مختلف بدون مشکل!! والا امروز من رو هر بدنه دیگه ای این لنز رو تست کردم اصلا جواب نداد…
جاشم معتبر بود آخه

#2

هروقت فوکوس دچار مشکل شد ، دکمه فکوس لنز رو روی حالت M بزار و رینگ فوکوس رو یه مقدار با دست بچرخون و دوباره دکمه رو به حالت اول برگردون ببین فکوس کار میده یا نه
اگر نشد
بادی و لنز رو با هم پیش تعمیر کار ببرید و جلوی خودش تست کنید و اگر ادعا کرد روی یه بادی دیگه کار داده ازش بخواید که نشونتون بده (البته مودبانه)

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان