اقدامات مراقبتی برای سنسور دوربین

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام . 
آیا برای عکس گرفتن از منابع نورانی مثل نور لامپ یا ماه یا …  باید مورد خاصی رو رعایت کرد تا سنسور آسیب نبینه ؟ منظورم , هم در عکاسی با سرعت پایین شاتر هست و هم سرعت بالای شاتر . اصلا به این سادگیها باید سنسور آسیب ببینه ؟
دوربین بنده ۷۰۰d

4 پاسخ

نگرانی خاصی ندارد، تنها موردی که از آن باید اجتناب کنید نگاه کردن مستقیم به خورشید از درون ویزور هست که اون هم ضررش بیشتر برای چشمه تا سنسور…
 
 

#1

در بخش نظرات یکی از مقالات لنزک دیده بودم یکی از دوستان بعد از عکسبرداری با شاتر طولانی میگفت چند تا از پیکسلهای دوربینش سوخته ، به نظرتون همچین چیزی اصلا منطقی هست ؟

#2

بله، در زمان عکاسی با نوردهی طولانی تعدادی از پیکسل ها داغ میشن. البته این مشکل براحتی توسط خود دوربین برطرف میشه. و در شرایط حادتر میشه با مراجعه به نمایندگی این پیکسل های داغ رو Remap کرد.
البته توجه کنید پیکسل سوخته با پیکسل داغ فرق میکنه. معمولاً پیکسل داغ براحتی بوجود میاد و براحتی هم برطرف میشه. اما پیکسل سوخته بسختی بوجود میاد و قابل برطرف کردن هم نیست.

#3

از پاسخ شما متشکرم .
در عکسهایی که من دیدم نوردهی های حدود ۲ یا ۳ ساعت هم وجود داشته . اما با توضیحات شما حتما باید یک استاندارد و یک محدوده زمانی ایمنی هم برای نوردهی های طولانی وجود داشته باشه در غیر اینصورت پیکسلها خواهند سوخت . حالا من از کجا میتونم این محدوده ایمن رو برای دوربین خودم پیدا کنم؟

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان