انتخاب دوربین برای هنرستان

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام برای رشته انیمشن چه دوربینی مناسبه؟باید دوربین عکاسی باشه یا فیلم برداری؟

2 پاسخ

با سلام
معمولا انیمیشن با استفاده از فریم های متوالی  از جریان یک حرکت (نقاشی روی کاغذ یا شی متحرک )ساخته میشود. پس قابلیت تایم لپس یا استاپ موشن مفید است.برای داشتن کیفیت مناسب و قدرت مانور در تنظیمات احتمالا یک DSLR که توانایی هر دو را دارد بسیار مفید است.
موفق تر باشید!

#1

سلام.
همونطور که دوست عزیزمون اشاره کردند انیمیشن در این رشته با عکس برداری از تک فریم ها که می‌تونن نقاشی باشن یا واقعیت (استاپ موشن) انجام میشه. برای این کار هم نیاز نیست دوربین شما قابلیت تایم لپس یا … داشته باشه چون باید خودتون توی کامپیوتر و با نرم افزار های مخصوص مثل dragonframe اون ها رو هماهنگ کنید. برای مثال می‌تونید بعضی از کارهای گروه چپ چین رو ببینید که با دوربین ۵d mark ii انجام شده.
اینکه چه دوربینی مناسب این کاره میشه گفت دوربین هایی که خیلی هم گرون قیمت نیستن مثل ۲۰۰d یا d5500 به خوبی می‌تونن از پس این کارها بر بیان. البته اگر بخواین کار استاپ موشن انجام بدید و کیفیت عکس ها بالاتر باشه طبعا به دوربین بهتری نیاز پیدا می‌کنید. مثل ۵d mark iv یا d850. به گمان بنده برای هنرستان همون گزینه های اولی شاید بیش از اندازه هم خوب باشه!
موفق باشید.

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان