انتخاب لنز دوم

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام خدمت همه عزیزان
من حدود ۶ ماهی هست دوربین نیکون D5300 با لنز کیت ۱۸-۵۵ دارم. حالا میخواهم یک لنز دیگر بخرم اما واقعا نمی‌دونم چی بخرم. 
هم میخواهم بتونم پرتره بگیرم هم بتونم زوم کنم. بین دو لنز ۵۰ ثابت با اف ۱.۸ و لنز ۱۸-۱۴۰ نمی‌دونم کدوم را انتخاب کنم. 
توی اینترنت هم نظرات مثبت برای لنز ۱۸-۱۴۰ هست هم نظرات منفی. آیا میشه با این لنز عکاسی پرتره هم گرفت اصلا؟ کیفیتش مناسب میشه؟
خیلی خوشحال می‌شم دوستان کمکم کنند.
ممنون ????????

6 پاسخ

۵۰ م م فیکس لنز خیلی با کیفیتی هست.اما یادتون باشه کار با این لنز فیکس علارقم کیفیت خوب و دیاف بازش که زمینه مات خیلی عالی میده یکم سخته چون دیگه باید بجای تغییر فوکال خودتون جلو عقب برین تا کادر ببندین.  لنز ۱۸-۱۴۰ که میگین هم بی کیفیت نیست و تقریبا همه کارست. ولی اگر قطعا برای پرتره میخوای حتما ۵۰ م م رو بگیر چون خیلی بهتره واسه این کار و پس زمینه مات نرم و خیلی عالی ازش میگیرن

#1

خیلی ممنون از جوابتون
 
اگه فاصله کانونی لنز ۱۸-۱۴۰ روی حدود ۸۰ تا ۹۰ بذاریم، آیا عکس های خوبی برای پرتره به ما میده؟ میدونم اصلا قابل مقایسه با لنز ۵۰ ثابت نیست اما آیا قابل قبوله؟

#2

سلام.
ببینید، سه مساله روی پس زمینه تاثیر گذاره.
۱، اندازه ی دیافراگم.
۲، فوکال لنز.
۳، فاصله سوژه تا پس زمینه.
این سومیه خیلی مهمه. یعنی اگر فاصله شوژه از پس زمینه زیاد باشه و فوکال روی مثلا ۷۰ یا ۸۰ میلیمتر یا حتا بیشتر هم باشه پس زمینه نرم و محو میشه. اما اگر فاصله کم باشه به نسبت کمتر شدن فاصله پس زمینه هم وضوح بیشتری خواهد داشت.
اما به گفته دوست عزیزم تو جواب قبلی، لنز ۵۰ میلیمتر مخصوص پرتره و لنز ۱۸٫۱۴۰ یه لنز همه کاره و با کیفیت خیلی خوبه. به هرحال باید با شرایط خودتون تصمیم گیری کنید.
موفق باشید.
 

#3

من کنون دارم و تجربه هر دو لنز مشابه رو دارم. ولی با توجه به کارایی لنز فیکس ۵۰ م م و دیاف بازش به هیچ وجه دیگه واسه پرتره از ۱۸-۱۳۵ استفاده نمیکنم چون دقیقا یک سر و گردن پایینتره نسبت به ۵۰ م م . اما باید بگم که فقط و فقط برای پرتره. اگر پرتره میخواین بگیرین حتما ۵۰ م م پیشنهاد میکنم و بخرین دعام میکنین. ۱۸-۱۴۰ برای پرتره بد نیست اما اصلا قابل مقایسه با ۵۰ م م نیست. ضمن شما ۱۸-۵۵ رو دارین که واید هست و نیاز وایدتون بر طرفه و هر وقت بخواهین نسب میکنین و استفاده میشه.

#4

در ضمن پیرو صحبت دوستمون که پس زمینه مات با رعایت فاصله زیاد از پس زمینه رو پیشنهاد میدن باید بگم نود درصد موارد نمیشه رو این قضیه حساب کرد. ببینید در کل یه چیزی بگم. ۱۸-۱۴۰ همه کارست و لنز خوبیه و همه جور عکس میشه گرفت باهاش. اما به هیچ وجه عکسهای پرتره اش به زیبایی و جذابیت ۵۰ م م نیست. والسلام

#5

  از راهنمایی های دوستان به این نتیجه رسیدم که احتمالا ۱۸-۱۴۰ بگیرم چون میخوام از تمامی فاصله کانونی ها استفاده کنم. فیکس ۵۰ mm خیلی خوبه اما من که زیاد حرفه‌ای نیستم شاید به درد نخوره و کارم با ۱۸-۱۴۰ راه بیفته.   از راهنمایی های دوستان سپاسگزارم
 
متاسفانه طی همین ۳ روزی که این پست رو گذاشتم، فیمتش ۳۰۰ هزارتومن بیشتر شده 🙁

#6

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان