اهمیت انتخاب عنوان برای عکس

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام و خسته نباشید از ایجاد سایت بسیار خوبتون
می خواستم بپرسم اهمیت عنوان گذاری در عکاسی جهت عکسهای ایجاد شده چیست و چه کمکی به بیننده و یا عکاس می کند؟

1 پاسخ

عضو سایت 26 January 2016

درود فراوان
 
نام گذاری عکس یا درج پاره ای از توضیحات انتخابی شخصی است و به صورت های مختلف صورت می پذیرد و من در اینجا با توجه به تجربه و ترجیح شخصی بدین سوال پاسخ می دهم که امیدوارم مفید واقع شود:
به نظر من انتخاب «عنوان گویا» برای یک عکس بسیار مهم است و بیننده اطلاعاتی خواهد داد. این به ژانر عکاسی نیز بستگی دارد و از نظر بنده نام یک عکس نباید از روی اجبار انتخاب شود. عکس بی عنوان از دید من همچون یک فیلم بدون اسم است.
حتی در برخی موارد اگر نیاز باشد، درج اطلاعاتی تکمیلی در عنوان یا Caption عکس هایی که مثلا در اینستاگرام به اشتراک می گذاریم می تواند به بیننده آگهی دهد. مگر غیر از این است (برای همه ژانر ها صادق نیست)، که هدف عکس انتقال یک داستان یا پیام است؟ حال چه بهتر آن را با یک عنوان زیبا و گویا همراه کنیم (حتی گاهی پاره ای از توضیحات). این چیزی از اثر کم نخواهد کرد؟!
 
برای مثال دیروز عکسی در اینستاگرام می دیدم که یاد سوال شما افتادم و برای همین امروز بازگشتم تا بدان پاسخ دهم. در قسمت عنوان عکس آمده بود آن را برعکس کنید. پس از اینکار دیدم اگر این درج نشده بود، شاید من این عکس را برعکس نمی کردم و پی به قسمت خلاقانه کار نمی بردم!
 
باز هم دیدگاه ها متفاوت است و بسیاری ممکن است فکر کنند این کار از تمرکز بیننده کم می کند، یا عکس باید خودش گویا باشد و…
 
در نتیجه همچون همیشه انتخاب با خود عکاسی و صاحب اثر است.
 
موفق باشید

#

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان