ببخشید کسی هست که لیستی تهیه کرده باشه برای عکاسی در هوای متفاوت مثلا آفتابی اف استاب چند باشه دیاف چند باشه سرعت شاتر و ایزو چند باشه این در همه هوا ها و در تمام لحظه ها میخام کسی هست ؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
ببخشید کسی هست که لیستی تهیه کرده باشه برای عکاسی در هوای متفاوت مثلا آفتابی اف استاب چند باشه دیاف چند باشه سرعت شاتر و ایزو چند باشه
این در همه هوا ها و در تمام لحظه ها میخام کسی هست ؟

4 پاسخ

یه کار راحت تر اگه دوربینتون نور سنج نداره یه نورسنج بخرید تمام اطلاعات رو در هر مکان در اختیارتون میزاره 
http://www.akkasee.com/articles/7161
این سایت هم تو یه مقاله گفته چیزی که خواستین رو
 

#1

سلام اینکه با چه دوربینی ومدلی ولنزی میخواید عکس بگیرید خیلی مهمه.اسم ومدل دوربین و لنز رو بگید تا بتونیم بهتر بهتون کمک کنیم

#2

دوست من شما اگه خیلی تو این زمینه مشکل داری یه نورسنج تهییه کنی ساده ترین و بهترین راهه قطعا

#3

سلام،
یه قانون سر انگشتی هست به اسم sunny f/16؛ این قانون میگه که اگه در شرایط آفتابی خواستی عکاسی کنی و دیافراگم روی ۱۶ تنظیم بود، سرعت شاترت باید برابر با یک روی ایزوی دوربینت باشه. اگه فیلم ایزوی ۱۰۰ هست، سرعت شاتر میشه ۱/۱۰۰٫ اگه ایزو ۴۰۰ هست، میشه ۱/۴۰۰٫ حالا اگه دیافراگم f/16 نبود، بنا به این که چند استاپ فرق داره سرعت شاتر هم تغییر میکنه. مثلا اگه دیافراگم f/8 باشه که دو استاپ با f/16 تفاوت داره، و iso فیلم ۱۰۰ باشه، سرعت شاتر برابر میشه با ۱/۴۰۰ ثانیه.
برای شرایط نوری دیگه غیر از آفتابی ظهر، باید حدس زد که چقدر با محیط آفتابی تفاوت داره و بر همون اساس سرعت شاتر رو تغییر داد.
البته نورسنج از تمام اینها بهتر هست.

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان