بدون نور چجوری عکس آتلیه ای بگیرم? کمکک

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

9 پاسخ

من فردا ب یک مراسم عقد دعوت شدم! اونم ب عنوان عکاس! صرفا ب این دلیل ک عکسهای خانوادگی خوبی میگیرم!! میتونید کمکم کنید و بگید چطور تو نور منزل عکس آتلیه ای بگیرم از عروس و داماد? یا با وسایل ابتدایی مثه چراغ معمولی میشه نورپردازی کرد?

#1

میشه یه کارایی کرد اما اصلا پیشنهاد نمیکنم که یه جمعیت بزرگ علاف بشن برای آزمایش راههای خلاقانه (ببخشید واسه رک بودن).
اگه دارن پول پرداخت میکنن شما حداقل کاری که میتونید بکنید خرید یه فلش اکسترنال ارزون قیمت هست در حدود ۳۰۰ هزار تومن و با منعکس کردن نور فلش از روی دیوارهای سفید میشه عکسهای نیمه قابل قبول گرفت.
اگرم نتونستید تهیه کنید شاید کسی هست که بتونید قرض بگیرید.
اگرم نیست دست به دامان راههای خلاقانه بشید! استفاده از چراغهای موجود و پروژکتورهای کوچیک و…. کسانی که نورپردازی بلد هستن تو این شرایط هم میتونن یه کاری بکنن چون استفاده از فلش به شما مسایل جهت نور، شدت نور، هارد یا سافت بودن سایه ها و وایت بالانس رو یاد میده. وقتی این مسایل جا افتادن کار بدون فلش هم ساده تر میشه.
فکر میکنم لنزتون هم باید f1.8 باشه. اگه از لنز f3.5 تا f5.6 استفاده کنید باید بذارید iso 6400!

#2

ممنون از اونجا ک پدر عروس خانم تو لاله زار فروشگاه لوازم برقی دارن! چیزی ک کار منو راه بندازه ب نظرتون میرسه ک بگم برام بیاره از مغازه?!
امروز امکان خرید نور و فلاش ندارم

#3

اگه ایزو رو ۶۴۰۰بذارم عکسم زیادی محو و تار نمیشه?

#4

شدیدٱ نویز ایجاد میشه

#5

نویز شدید ایجاد میشه، منظورم ازون جمله سناریویی بود که براتون پیش میاد اگه نور نداشته باشید.
چرا بگید یه شاخه بیارن که سرش چند تا لامپ وصل میشه منتها تمام لامپها از یک نوع باشن. ازین به بعد هم باید نور رو به طریقی سافت کنید، که فکر کنم رفلکتور و دیفیوزر هم ندارید.

#6

اگه دوربین و لنزتون رو بگید بیشتر میشه کمک کرد

#7

سلام احتمالاتا الان یه جوری مشکلتون رو حل کردید اما منم تجربه خودم رو میگم!شاید بدرد دوستان بخوره!!!من کارم عکاسی از مجالس تولد بچه هاست؟؟؟!!!بخاطرجنب و جوشی که بچه ها تو اینجور مراسم ها دارن وفضای کمی هم که در اختیار عکاسه(البته به نسبت به آتلیه)وبه دلیل خرابکاری که ایزو های بالا میکنند!!!مجبورم از نورهای ثابت و خنثی استفاده کنم.ثابت بخاطر عکاسی سریع و پشت سرم هم وخنثی هم بخاطر وایت بالانس خوب! از پروژکتورهای ال ای دی استفاده میکنم.

#8

راه های زیادی هست ولی ایشون در لحظه میخواستن مشکلشونو حل کنن و امکان خرج کردن هم براشون نبوده، وگرنه با سه راه حل استروب، نور ممتد و اسپیدلایت با مشکل میشه کنار اومد.
البته اگه میگفتن چطور کارشون پیش رفت بد نبود!

#9

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان