بهترین لنز تا سقف ۳ میلیون

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام دوستای گلم خسته نباشین من همون هاله محمدی سابقه ام که پسوردم یادم رفته بود.. و الان با این اسم اومدم.
.
چند تا سوال داشتم 
می خواستم حدودا تا سه میلیون تومن هزینه کنم.
برای دوربینم که ۷۰دی است لنز تهیه کنم.
لنز و برای پرتره قدی و ماکرو می خوام
می خواستم لنز ۸۵Mm F1.8 canon بگیرم به نظرتون خوبه یا لنز ۵۰mm F1.4 تهیه کنم یا گزینه مناسب تری می شناسین شما که بهم معرفی کنید؟
بعد لنز ۱۰۰mm f/2.8 Macro USM یا ۶۰MM بگیرم؟ یا ا مثلا اون ۱۰۰MM برای پرتره هم کاربرد داره یانه؟چون شنیدم می گفتم برای پرتره هم میشه با همون ۱۰۰ می توونم کارای پرتره قدی هم انجام بدم یا نه..
چند تا گزینه اگه لطف کنید بهم معرفی کنید..برای ماکرو و پرتره قدی می خوام اگ گزینه های بهتری شما می شناسید بهم پیشنهاد بدین ممنون می شم 
ممنون از همه دوستان ♥♥ منتظر جواباتونم

9 پاسخ

سلام : من برای پرتره میتونم نظر بدم . اگه یک لنز همه کاره کاردرست زوم  میخواهی بگیری برو سراغ ۲۴-۱۰۵
کانن  برای پرتره خوبه هم برای منظره  ولی قیمتش کمی بالاست . اگه حوصله لنز عوض کردن دارید که برای پرتره گزینه ای که خودشما هم مد نظر دارین خوبه ۸۰میلی ۱٫۸  بعد ۵۰ میلی۱٫۸ هم جدید آمد با حلقه داخلی استیل که از قدیمی محکم تره وقیمت پایینی داره ولی خیلی تعریفش می کنند تا جایی که بعضی ها میگن این لنز شرکت کانن هدیه داده به کاربران این دروبین .وگرنه قیمتش باید بالا تر می بود از بس که راضی کننده است من خودم در نر دارم که یک ۵۰میل ۱٫۸ جدید بگیرم .
 

#1

خیلی ممنونم ازت hasan 
بنظرت پس همون canon 85mm f1.8  انتخاب کنم دیگه درسته؟ برای تمام قد می خوام

#3

و خیلی ممنون از شما  m_sds بخاطره این مطلب ارزشمند

#4

چون دوربین شما کراپ سنسور هست لنز ۸۵ با ضریب ۱.۶ سنسور دوربینتون، فاصله کانونی حدود ۱۳۵ میلیمتر میرسه که برای عکاسی توفضای بسته ممکنه دچار مشکل براتون بکنه ولی برای فضای باز مشکلی نداره 
لنز ۵۰mm f1.4 هم به همون دلیل کراپ سنسور بودن دوربینتون میتونه گزینه مناسبی برای کارهای پرتره باشه وهم با استفاده از رینگ معکوس میتونن عکاسی ماکرو رو هم تجربه کنید .
 

#5

بازم مرسی ازت m_sds عزیز ♥
پس بنظرت همون ۵۰ اف ۱٫۴ برداردم درسته؟
برای پرتره قدی مشکل ندارم ؟؟؟ با لنز ۵۰؟
یا هردو تاشونو تهیه کنم چون من تا سقف ۳ میلیون می تونم هزینه کنم؟ 

#6

خواهش میکنم  hale70dm 
به نظر من که میتونه جوابگوی نیازت باشه ولی هر دو رو باهم تهیه نکن اول ۵۰ مم رو بگیر احیانا اگه خواسته هات رو براورده نکرد برو سراغ ی لنز دیگه 

#7

ممنون m_sds 
پس حتما همین کارو می کنم  اول لنز ۵۰mm f1.4 می خرم 

#8

سلام 
برای ماکروگرافی شما نیاز به یه ستاپ حداقل دارین که شامل سه پایه و منبع نورتونه 
و در باره استفاده از رینگ معکوس باید بگم که اگر لنز ۵۰mm f1.4 خودتونو گرفتین با این فرض که از سریه لنز های جدید اتوفوکس دار باشه برای این تکنیک مناسب نیست .
و برای لنزتون هم مناسب نیست 
پس ترجیحا برای این تکنیک از لنزهای منوال استفاده کنین 
و باید ستاپ دوربینتون منوال باشه
البته کنن سیستم ریورس خاصی داره که با استفاده از اون لنز اوتوفوکس شما میتونه با دوربین ارتباط برقرار کنه و شما قابلیت کنترل لنزتونو از دوربین داشته باشین که یه نمونش novoflex EOS retro adpter هستش که البته این برند خاص هزینه بالایی داره و چون من هم کنن ندارم از کاراییش اطلاع دقیقی ندارم 
و راه دیگه اکستنشن تیوب هست
امیدوارم هرچند دیر ولی تونسته باشم یه کمک کوچیکی کرده باشم

#9

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان