تاثیر سرعت حافظه رم دوربین بر روی کیفیت عکس !!!؟؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام خدمت همه دوستان. ایا کم بودن سرعت حافظه رم دوربین بر روی کیفیت عکس تاثیر داره ؟؟
دوربینم Nikon D7200 – رم دوربینم سرعتش تا ۴۵mb/s این سرعت برای دوربینم کافیه ؟؟
۹۵% عکاسی منظره انجام میدم
خیلی ممنون تشکر.

4 پاسخ

حافظه کند به کیفیت تصویر آسیب نمیزنه، اما سرعت پایین کارت میتونه به سخت افزار (برد) اصلی آسیب برسونه. بنظرم نمی ارزه بخاطر ۷۰ هزار تومن بدنه دومیلیونی خودتون رو به خطر بندازید.

#1

نمی ارزه بخاطر ۷۰ هزار تومن بدنه دومیلیونی خودتون رو به خطر بندازید.

البته این بدنه بالای ۳میلیون تومان قیمت دارد

#2

هیچ مشکلی برای برد و سخت افزار بوجود نخواهد اومد و تنها فرق زمانی هست که بخواین از مد CH یا Continuous High استفاده کنید، زمانی که بافر دوربین پر شد باید عکسها به کارت حافظه منتقل بشن که اگه کارت کند باشه بیشتر طول میکشه و سرعت عکاسی پی در پی افت بیشتری خواهد داشت. در ضمن سرعتی که فرمودید خیلیم کم نیست. من خودم همون دوربین رو با کارت sandisk دارم که سرعتش ۹۵ هست.

#3

سلام
سرعت رم که هیچ تأثیری توی کیفیت عکس نداره و فقط در مرحله بارگزاری عکس به روی رم تأخیر بیشتری به وجود میاد. این سرعت برای عکاسی های ورزشی که سرعت زیاد در عکاسی پی در پی اهمیت داره، مناسب نیست اما برای عکاسی آتلیه ای، خانوادگی و منظره مناسبه. این سوالتو توی انجمن ایده آل هم دیده بودم و همین جوابو داده بودن.
 

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان