تردید بین دو لنز

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام، من در فکر دارم که یک لنز جهت عکاسی پرتره تهیه کنم، اما واقعا گیج شدم، دوتا لنز مدنظرمه، یکی ef f/1.8 85mm usm  و یکی هم ef f/1.8 50mm stm
میدونم فرق قیمتشون زیاده، در واقع همینم باعث سردرگرمیم شده، چون ۵۰م م قیمتش الان ۴۰۰ تومنه، ولی ۸۵م م هست ۱ میلیون و ۴۰۰ 
بعدش من حس میکنم اصلا این ۵۰م م انگار زایعاتی درست شده و بدنش کیفیت نامطلوبی داره، البته نمیدونم واقعا همینطوره یا نه، اما ۸۵ م م فوکال بیشتری داره، در نتیجه روی سنسور apsc میشه بوکه بهتری نسبت به ۵۰ م م بدست اورد، اما حالا واقعا خیلی این دوتا از هم متفاوتن؟ کیفیت و بوکه هاشون خیلی فرق داره؟ بدنه ۵۰م م خیلی نامرغوبه؟ میدونم که موتورش با اینکه stm هست ولی سرصدا زیادی میده و حین فوکوس هم اون حلقه لنز جلو عقب میشه (واقعا این دوتا موردها خیلی رو مخن)
اما حالا من باید کدومو بگیرم؟ شما نظرتون چیه؟ در ضمن بدنه من ۷۰۰d هست، مرسی

3 پاسخ

جفتشون لنزای عالی هستن فقط کاربرد ۸۵ میلیمتر توی محیط بسته کمتر میشه چون خیلی بسته است (نیکونشو دارم). اما در محیط بیرون ۸۵ میلیمتر میتازه.
گول کیفیت بدنه ۵۰ رو نخور کیفیت عکسش خیلی عالیه! مخصوصا با اون قیمت که حرف نداره.

#1

برای کسی که از لنز کیتش خسته شده و میخواد خیلی ارزون بوکه اضافه کنه به عکساش، ۵۰ بد نیست. جنسش هم که دیگه از قیمتش مشخصه چیه و فوکسش هم عالی نیست ولی کار راه بندازه. برای شروع گزینه خوبیه اگر پول خریدن چیز بهتر رو نداشته باشه آدم.

#2

به نظر من برای فول فریم ۸۵ میلیمتر و برای کراپ دار ۵۰ میلی متر. در کار با ۸۵ میلیمتر روی کراپ دار نیاز به فضای زیاد دارید مخصوصا درفضای بسته کار رو سخت می کنه. لنز ۵۰ میلیمتر نسبت به قیمتش فوق العاده است.  

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان