تشخیص فوکوس دستی در دوربین نیکون D3300 چگونه است؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام و احترام به تمامی لنزکی های عزیز!
اگر با دوربین های کنون کار کرده باشید می بینید وقتی فوکوس عکاسی بروی manual می باشد وقتی فوکوس شما بروی سوژه کامل می شود صدای بوق به معنای فوکوس کامل به صدا در می آید یا اگر از ویزور نگه کنید یک مربع قرمز رنگ نشانه فوکوس کامل شما را تایید می کند. حال این قابلیت ها رو من در نیکون D3300 ندیدم یا شباهت هایی مثل این راهنمایی بفرمایید که در نیکون در یک فوکوس کامل آیا علامتی یا نشانه ای وجود دارد که نشان دهنده فوکوس کامل شما باشد؟ با تشکراز شما.

4 پاسخ

با سلام
وقتی از ویزور نگاه کنید سمت پایین چپ اگر فکوس شما کامل باشه لامپ سبز رنگی روشن میشه یا به حالت چشمک زن در میاد

#1

دوست عزیز در ویزور نشون میده همانطور که امیر جان اشاره کردن اما فراموش نکنید که این علامت ها در همه دوربین ها از فکوس اتوماتیک طبعیت میکنند یعنی اگر شما میخواهید دوربین فکوس بودن سوژه به شمارا اعلام کند بهتره از فکوس اتوماتیک استفاده کنید و اگر میخواهید از فکوس دستی استفاده کنید کمی به خودتان اعتماد کنید و سعی کنید تجربی به این کار برسید
http://www.facebook.com/afshinphoto

#2

در دوربین ۵۳۰۰ یه نشانگر شبیه میزان نور هست که باید در تنظیمات فعالش کنید
در یکی از حالت ها غیر از m نمایش داده میشه تا اونجا که خاطرم هست
اگر فوکوس عقب تر باشه اون نشانگر روی منفی هست و چنانچه فوکوس جلوتر باشه اون نشانگر روی مثبت هست و هر وقت فوکوس دقیق شد میاد وسط ( یه حالت ترازو فرم داره )
 

#3

دقیقا اینجاست
منوی > تنظیمات سفارش > a فوکوس خودکار > a4 فاصله یاب > روشن
چنانچه فوکوس روی حالت دستی باشه و دوربین روی حات M تنظیم نباشه ، اونجا به جای نمودار میزان نور ، نمودار فوکوس میاد
a4 Rangefinder       
In addition to the viewfinder’s focus-confirmation dot, this activates a simple bar graph at the bottom to help with manual focusing.

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان