تصویربرداری با دوربین های DSLR

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام خدمت دوستان عزیز
میخواستم بدونم این گفته که تصویربرداری با دوربین های DSLR به تدریج کیفیت سنسور اونها رو کم میکنه درسته؟

4 پاسخ

در این مورد بین علما اختلاف زیادی هست، ولی تا جایی که ما فهمیدیم و شرکت سازنده گفته و اساتید فرمودن، نخیر، هیچگونه مشکلی پیش نمیاد. افسانه ای بیش نیست!

#1

سلام.
اونطور که بنده شنیدم از یکی از حرفه‌ای های این رشته، به مدت طولانی مدت نباید با این دوربین‌ها فیلم برداری کرد چون برای سنسور مشکل پیش میاد و اصطلاحاَ داغ می‌کنه. یکی از مزایای دوربین‌های فیلم برداری همین مدت زمان بیشتری هست که می‌تونن فیلم برداری کنند.

#2

بله درسته اگر به مدت طولانی برای فیلمبرداری از دوربین dslr استفاده بشه قطعا به دوربین اسیب میرسونه از نقاطی که خیلی تحت فشار قرار میگیره با این کار اول شاتر دوربینه بعد سنسور و اگر از یه دوربین زیاد برای فیلمبرداری استفاده کنید بعد از مدتی سنسور دچاره افت کیفیت و در نتیجه ایجاد نویز در زمان عکاسی میشه.خود سازنده ها هم به غیر از مدل های خاص و گرون قیمتی مثل کانن ۱dc هیچ ادعایی برای اینکه این دوربین ها فیلمبرداری هستن نکردن و طبق گفته سازندگان اینها دوربین هایی هستن که برای عکاسی کردن هستن ولی میشه باهاشون فیلم هم گرفت ولی در کل اگر برای کوتاه مدت ازشون استفاده بشه مشکلی نداره ولی اگر مثلا برای ۴و۵ ساعت به طور پی در پی ازشون استفاده بشه مثلا سر مجالس قطعا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد به مرور زمان

#3

با سلام،من فیلم به صورت متوالی گرفتم چندین بار پشت هم…اون موقع ها نمیدونستم که این اتفاق میافته اما الان که عکس ها را به صورت کلی با وقتی که خریده بودم مقایسه میکنم از وقتی که فیلم برداری کردم تو اون بازه و بعدش کمی کیفیت عوض شده بود،برای تصویر برداری انیمیشن این کارو میکردیم پیاپی و الان پشیمونم،اگه میخواهید فیلم بگیرید پشت هم نگیرید و بزارید سنسور خنک شه به نظر من،حتی اون نیم ساعت رو کمتر کنید تا ریسکشم کمتر شه…

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان