تغییر ناگهانی سرعت شاتر!

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام. من یه سوال عجیب دارم!! دوستم دوربین نیکون دی ۷۵۰ خریده. رو حالت مانوئل وقتی مثلا روی اف۴٫۵ بر ۱/۵۰ تنظیم میکنه. بر هر شاتی که میگیره تنظیمات تغییر میکنه. البته مقدار اف تغییر نمیکنه. ولی ۱/۵۰ یکدفعه میشه ۱/۵۰۰۰ یا ۱/۴۰۰٫ تغییراتی که نسبت به مکان و فضا منطقی نیست. پس نمیتونه تنظیم به حالت بهتری باشه. اما نمیفهمم چرا اصلا تغییر میکنه!؟ لطفا بمن کمک کنید. و بعد بهترین تنظیم برای عکاسی از یه تعداد گودک در مهدکودک. که حسابی هم شلوغ و در حرکتند چیه؟ و بهترین تنظیم برای فضای بسته و نیمه تاریک مثل سالن کنفرانس یا تئاتر چیه؟ سپاسگزارم دوستان بزرگوارم

2 پاسخ

اینکه مقدار گشودگی دیافراگم ثابت است اما سرعت شاتر تغییر میکند نشاندهنده این هست که مُد نوردهی در الویت دیافراگم قرار دارد.
در مورد عکاسی از کودکان پرتحرک و فضای نیمه تاریک، به یک لنز با گشودگی دیافراگم باز، مثل ۵۰mm f/1.8 نیاز دارید تا بتونید از سرعت شاتر بالا استفاده کنید و هم در شرایط تاریک، بدون افزایش حساسیت سنسور به نور (ISO) نور کافی رو دریافت کنید.

#1

سلام دوست عزیز
به احتمال زیاد تنظیمات براکتینگ BKT روی دوربین روشن هست
زیر دکمه فلش یک دکمه هست که روش نوشته شده BKT 
اون رو نگه دارید و با چرخاندن غلتک پشتی مقدار F رو روی ۰ بگذارید
برای آگاهی از اینکه این تنظیم چیکار میکنه و به چه درد می خوره پیشنهاد می کنم مطلب زیر رو بخونید:

براکتینگ نوردهی در عکاسی: ۳ روش سریع برای حصول مناسب ترین نوردهی


 

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان