تفاوت دوربین های d810 با d750 با d500 از نیکون

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

تفاوت دوربین های d810 با d750 با d500 از نیکون چیست؟
من عکاسی از طبیعت انجام میدم خواستم با توجه به رنج قیمتی که هرکدوم تقریبا با اختلاف ۱میلیون تومن از هم دارند ,صرف با کدوم دوربینه واسه خریدن؟
 

3 پاسخ

هر سه شاهکار هستند و بسیار متفاوت:
۱- D500 دوربین با سنسور کراپ دار هست و بهترین کراپ دار موجود. با سرعت ۱۰ فریم بر ثانیه عکاسی میکنه و بهترین اتوفوکاس و جون سخت ترین بدنه رو داره بین این سه تا، با ساختار دکمه ها و منوهای سری حرفه ای نیکون. فیلمبرداری ۴k.
2- D750 فول فریم هست یا ۲۴ مگاپیکسل. سنسور فوق العاده ای داره از لحاظ داینامیک رینج و کنترل نویز… کلا ایرادی به سنسورش نمیشه گرفت. اتوفوکاس بسیار خوبی هم داره، این مدل و D500 ال سی دی متحرک دارن (به سمت بالا و پایین). اما ساختار بدنه، ساختار نیمه حرفه ای نیکون هست. مثلا سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ بجای ۱/۸۰۰۰ و سرعت سینک فلش ۱/۲۰۰ بجای ۱/۲۵۰ و… با ۶٫۵ فریم بر ثانیه عکس میگیره و فیلمبرداری ۱۰۸۰٫
۳- D810 خدای دوربینهای نیکون با ۳۶ مگاپیکسل رزولوشن سنسور و بالاترین داینامیک رینج در دوربین های نیکون. کلا از شاهکارهای نیکون هست این دوربین. ساختار بدنه ساختار سری حرفه ای نیکون هست. سرعت عکاسی پیاپی از همه پایین تر. انتخاب بیشتر عکاسان منظره دنیا، به علت داینامیک رینج بی نظیر (مخصوصا همراه با سه لنز ۱۴-۲۴، ۲۴-۷۰ و ۷۰-۲۰۰٫)
 
حالا انتخاب شما بستگی به کاربردتون و بودجتون داره. اگه عکاسی از حیوانات انجام میدید D500 بهترین انتخاب هست، چون ضریب ۱٫۵ رو در فاصله کانونی لنزهاتون دارید و بهترین اتوفوکاس رو همراه با عکاسی پیاپی سریع کنارش.
اگه فول فریم میخواید برای منظره و ۳۶ مگاپیکسل یا قیمت بالاتر d810 به نظرتون زیاده، d750 بهترین انتخاب هست. اما یه مشکل داره d750، چون در سال گذشته قیمت رو به رشدی رو تنها در بازار ایران داشته که باید از تمام فروشندگان و دلالان دندون گردی که فروش دوربین و طلا و لیموترش براشون فرقی نداره تشکر کرد بخاطرش. تقریبا ۱۲۰۰ به قیمت بدنه اضافه شده در طی یک سال!! در حالی که در تمام دنیا کاهش قیمت داشته. در حقیقت قیمت این دوربین به دلار رو اگه به پول ایران تبدیل کنید، میبینید در بازار ایران گرون تر از بازار دلاری در میاد!! در حالی که اون دوربین با اون قیمت گارانتی مستقیم نیکون در ایالات متحده رو داره و دوربین ایران متعلق به بازار خاکستریه بدون گارانتی که ۵۰۰ دلارش میفته.
D810 هم که حرف نداره اما حواستون باشه هر کدوم ازین دوربین ها مستحق بهترین لنزهای نیکون هستند که خود بحث و هزینه جداگانه داره.
 

#1

آقا عالی بود مرسی

#2

خواهش میکنم

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان