تفاوت عکس دوربین کراپدار با فول فریم

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام خدمت اساتید:
عکسی که با دوربین کرپدار با ضریب کراپ ۱٫۵ در فاصله کانونی ۵۰ میلیمتر کراپ دار(معادل ۱٫۵*۵۰ مساوی ۷۵ استاندارد) با سنسور مثلا ۲۵ مگاپیکسل چه تفاوتی با عکس دوربین فول فریم در فاصله کانونی ۷۵ میلیمتر با سنسور ۲۵ مگاپیکسل دارد؟
 

2 پاسخ

سلام،هرچند در زمره اساتید محسوب نمیشم،اینطور به نظر میرسه که از لحاظ زاویه دید یکسانن.اما سنسور کراپ نویز بیشتری نسبت به سنسور فول فریم داره در رزولوشن برابر

#1

درسته که هر دو ۲۵ مگاپیکسل هستند  اما وقتی سنسور بزرگتره، قاعدتا اندازه پیکسل ها هم بزرگتر خواهد بود، ولی در سنسور کراپ، به دلیل قطع کوچک تر سنسور، پیکسل ها ریز تر شده و فاصله کمتر و اندازه کوچک تری نسبت به سنسور ۲۵ مگاپیکسلی فول فریم دارند، و همین امر در سنسور کراپ به دلیل ریز شدن بیش از حد نسبت به فول فریم، باعث ایجاد نویز بیشتری میشود، اصلاحا عکس فول فریم تمیز تر خواهد بود، از لحاظ جزییات تصویر مساوی هستند چون هردو در پیکسل مساوی میباشند، اما فرقشون در اندازه و فاصله و ریز و درشت تر بودن پیکسل هاست که منجر به نویز میشه، در مورد فوکال هم که با اون شرایطی که فرمودید با توجه به ضریب سنسور کراپ، کاملا مساوی همدیگر هستند.

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان