تفاوت لنز ها

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام بر اساتید عزیز 
دوستان یه سوال داشتم و میخواستم که یه توضیحی برای من تازه کار بدید
تفاوت لنز ۱۸-۵۵   ۱۸-۱۰۵   ۱۸-۱۴۰   چیست؟
خوبی ها و بدی های هر کدوم چیه و برای یه تازه کار لنز چقدر میتونه تاثیر بزاره؟
ممنونم

3 پاسخ

این اعداد بیانگر فواصل هستند. هرچه فاصله کانونی کمتر باشد، بزرگنمایی لنز کمتر بوده و نمای وسیع تری در عکس گنجانده میشود. هرچه عدد فاصله کانونی بیشتر باشد نما بسته تر و بزرگنمایی بیشتر خواهد بود.
فاصله کانونی ۱۸ میلیمتر گسترده (واید)
فاصله کانونی ۵۵ میلیمتر نرمال (مشابه دید چشم انسان )
فاصله کانونی ۱۰۵ یا ۱۴۰ و بیشتر، بزرگنمایی بیشتر  و نما بسته تر (تله)
هرچند سه لنز نامبرده شفافیت تصویر نسبتا مشابهی دارند، ولی کیفیت ۱۸-۱۰۵ اندکی بیشتر و کیفیت ۱۸-۱۴۰ به مقدار جزیی کمتر از ۱۸-۵۵ است.
 
همانطور که ملاحظه میفرمایید تفاوت این لنزها در رنج فاصله کانونی تحت پوشش آنهاست. برای اینکه هنگام عکاسی کمتر به تعویض لنز نیاز پیدا کنید، و از طرفی کیفیت تصویر فدای رنج فاصله کانونی بالا نشود، لنز ۱۸-۱۰۵ پیشنهاد میشود. البته ۱۸-۱۴۰ هم با قیمت کمی بیشتر گزینه مناسب و با کیفیتی محسوب میشود. برای فواصل دورتر نیز لنز ۵۵-۲۰۰ کیفیت خیلی خوبی داراست.

#1

واقعا ممنونم بسیار کامل و خوب پاسخ دادید 
ولی سوال دیگه اینکه بین ۳۵mm و ۵۰mm  کدام بهتر است به عنوان لنز کمکی و روزانه و پرتره؟
ممنونم

#2

خواهش میکنم، این دو لنز از کیفیت و شارپنس عالی برخوردار هستند. ولی اگر قصد پرتره گرفتن دارید فاصله کانونی ۵۰ میلیمتر ایده آل تر بوده و پرسپکتیو تخت تر و بهتری از صورت مدل بدست می آید.

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان