حد مجاز دستکاری عکس های حیات وحش

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

نظر دوستان و اساتید محترم در مورد حد مجاز ویرایش و دست کاری عکس های طبیعت و حیات وحش چیست؟ آیا برداشتن اجسام اضافه ی داخل کادر یا برش زیاد عکس نسبت به عکس اصلی مرسوم است؟ مثلا گاهی یک شاخه یا برگ کوچک یک عکس خوب را کاملا خراب میکند آیا عکاسان حرفه ای معمولا این اضافه ها را با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ بر میدارند؟
در کل در عکاسی حیات وحش حرفه ای تا چه حد برش ، تصحیح و ویرایش های مختلف انجام میشود؟
لینک یکی از عکس هایی که خودم به این روش ویرایش کرده ام : آپلود عکس

5 پاسخ

اگر کراپ شما رو به مقصود می رسونه انجام بدید فقط باید ببینید میزان شارپنس وکیفیت عکس تا چه حد کاهش پیدا می کنه و آیا کاهش کیفیت ارزش کراپ زیاد رو داره یانه اگر ارزشش رو داره خب پس کراپ رو می تونید زیاد انجام بدید اگر هم قراره در حد یک گوشی عکس متنشر بشه که دیگه چندان جای نگرانی نیست. کارل تیلور از عکاسان معروف شهری و معماری و طبیعت هم بعد از عکاسی عکس رو برای پانوراما شدن کراپ می کنه این کارو بن لانگ هم انجام میده . تو این قضیه هدف و مقصودتون مهمه . در اینستاگرام می تونید پرنده گرافهای حرفه ای رو دنبال کنید و عکسهاشونو ببینید . شاید بهترین معلم برای شما باشه . در هر صورت بدون محدودیت همه چیزو امتحان کنید . 

#

درود . محدودیتی برای این قضیه وجود نداره . عکس مال شماست و شما با توجه به هدفتون عکس می گیرید و ویرایش پس از شات هم در همین راستاست . حذف و اضاف کردن چیزی در تصویر برای رسیدن به هدف جزو مواردی است که عکاس می تواند انجام دهد فقط در مورد عکسهای مستند مانند حیات وحش باید دقت کرد که این حذف یا اضاف ذهن بیننده رو منحرف نکند . در ضمن عکس خوبی هم گرفتید و ویرایش هم خوب انجام شده البته مقداری بلور شدگی بالای پای راست برای محو کردن ویرایش انجام دادید که زیاد هم به چشم نمیاد . فقط مقداری بر حجم رنگ تصویر بیافزایید .

#1

از جواب کاملتون خیلی ممنونم 

#2

فقط در مورد برش هم همینطوره؟ البته من حق دارم هرکاری با عکسم بکنم حتی خرایش کنم ولی یه موضوع دیگه هم هست که از یکی دوتا از دوستان شنیدم و اون بر (کراپ) عکس هاست ، مثلا من میتونم  دور عکس یه پرنده که از راه دور گرفته شده و کوچیک افتاده رو ببرم و نتیجه ش یه کلوز آپ از پرنده میشه با کیفیت کم که البته برای چاپ بزرگ مناسب نیست ولی برای مانیتور و اشتراک در وب کیفیتی کاملا مناسب و حتی بیشتر از حد نیاز داره ، سوالم اینه که آیا عکاس هدی حرفه ای عکس هایی که بخش کوچیکی از عکس اصلی هستن و برای چاپ مناسب نیستن رو بدون ذکر این موضوع بین عکس هاشون به اشتراک میذارن؟ البته میتونن ولی عملا انجام میدن؟ چون زیاد شنیدم عکسی که بیشتر از یه حدی کراپ بشه دیگه عکس نیست و…

#3

اتفاقا چون عکاسی از جانوران خیلی حالت شکار لحظه ها رو داره انجام کراپ در هر وضعیتیکاملا متداوله و همینطور تمیز کردن کادر هم همینطور فقط اگر میخواید عکس مستند باقی بمونه نباید محیط رو بیش از اندازه تغییر بدید

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان