خرید تلفن همراه با دوربین خوب یا دوربین عکاسی ؟؟؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

یه راهنمایی میخواستم من یک گوشی LG G4 دارم، که یه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و F 1.8 بهمراه فوکوس لیزری داره ،  به تازگی به دوربین CANON POWERSHOT SX60 HS که توی رده دوربین های SLR like قرار میگیره بر خوردم.
من این دوربین رو برای عکاسی توی مهمونی های خانوادگی (هم داخل خانه،هم خارج خانه در طبیعت) و مسافرت ها میخوام، از اونجایی که G4 f1.8 داره و SX60 F/3.4-6.5 داره خرید دوربین کانن کار درستی هست یا نه ؟

8 پاسخ

سلام
دوست عزیز دوربینای کمپکت و موبایل نه دیافراگم دارند نه شاتر هرچیزی که تو تبلغات می بینی کارای که توسط کامپیوتر انجام میشه یه چیزی به شما نشون میده که هیچ گونه کنترولی روش نداری اگه قصد نداری کنترولی روعکسات داشته باشی فقط می خوای یه عکس معمولی بگیری دوربین کامپکت بگیری خوبه

#1

سلام
خیلی چیزها هست که باید بررسی شه مثلا اندازه سنسور و … به نظر من اگر به عکاسی علاقه مندین انجام بدین این کار و یا بهترشم اینه که یه dslr بگیرین و اگر نه و صرفا برای عکس انداختن میخوایین همون گوشی بهترین انتخاب چون تنظیم کردن هم سختی ها خودش و داره و در صورت تنظیم نبودن هم کیفیت مطلوب و نمیده بهتون .

#2

در تکمیل نظرات دوستا عزیز عرض کنم که
——-
اگر زوم اپتیکال براتون مهم نیست دوربین گوشی کفایت میکنه به خصوص با تکنولوژی های جدیدی که اومده

در غیر این صورت پیشنهاد میکنم یه کامپکت بخرید که حد اقل ۸x اپتیکال زوم داشته باشه

SLR like رو هم بی خیلا شید که فقط زوم بیشتری نسبت به کامپکت ها داره

ولی اگه نگاهتون به عکاسی جدیه (علاقه و وقت کافی برای یادگیری مفاهیم عکاسی و کسب تجربه رو دارید) برید سراغ DSLR یا دوربین های بدون آینه ی با لنز قابل تعویض (و البته برای شروع ارزون قیمت هاش ) که میتونید با حدود ۹۵۰ هزار الی ۱/۴۰۰ میلیون تهیه کنید
 
 

#3

با تشکر از پاسخ هاتون، @amir_slzd , @mohammad_QA , @soheil87
ـ بله من به عکاسی علاقه مندم و از طریق مطالعه مطالب مختلف در وب هم در سایت لنزک و هم سایر سایت ها و صفحه های اجتماع نکاتی یاد گرفتم.
ـ با گوشی های موبایل کمرا فون مثل lumia 1020 هم در زمینه عکاسی ماکرو به صورت تفریحی عکاسی کردم.
ـ البته به یادگیری حرفه ای تر عکاسی هم علاقه مند هستم و یکی از دلایلی که میخواستم sx60 رو بگیرم یادگیری ابتدایی عکاسی بود ، و اینکه لازم نیست لنز های مختلف تهیه کنم چون تا جایی که من اطلاع دارم یه دوربین dslr برای هر سبک عکاسی لنز مخصوصبه خودش رو می خواد ، حالا به نظر شما یه کامپکت ساده به منظور عکاسی ثبت خاطرات و یادگیری. ابتدایی عکاسی مناسب تره یا dslr با قیمت مناسب ؟؟؟
متشکر میشم راهنمایی کنید و اگر گزینه مناسبی میشناسید لطفا معرفی کنید.
 

#4

چقدر میخواید هزینه کنید؟

#5

@mmohammad_QA
طرفای۱ میلیون 

#6

سلام
نیکون ۳۲۰۰ برای شروع خوبه اگه بوتنی هزینه بیشتر بدی بجای لنز کیت خودش که ۱۸-۵۵ است یه لنز ۱۸-۱۴۰ بگیری به راحتی اکثر کاراتو باهاش می تونی انجام بدی و درکل وقتی با Dslr عکاسی می کنی لذت عکاسی کاملا متفاوتی رو درک می کونی و ضمنا این دوربین که معرفی شد بدنه سبکی داره و وقتی بهش عادت کنی دیگه نمی تونی ازش جدابشی

#7

همونطور اقا سهیل گفتن d3200 نیکون برای شروع توی این رنج قیمت بهترین گزینست
البته برای خرید لنز عجله نکنید اول یه مقدار تجربه کسب کنید
 

#8

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان