خرید دوربین تا حدود سه میلیون

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام من میخوام عکاسی رو شروع کنم….اما دقیقا نمیدونم ….چه دوربینی بخرم …..بین سری ۵۰۰۰ و ۷۰۰۰ نیکون و ۷۵۰d , 760d , 800d …موندم …..و اینکه درباره لنزها هم لطفا راهنماییم کنید چه لنزی تهیه کنم…کل بودجه ام ۳٫۳۰۰ نهایتا ……به عکاسی منظره و آسمان شب هم علاقه دارم

3 پاسخ

برای عکاسی نجومی سه پایه خوب هم نیاز دارید که حداقل ۶۰۰ به بالا باید هزینه بفرمایید

#1

سپاس از هر دو عزیز

#2

در عکاسی منظره به لنز واید، سه پایه و ترجیحا فیلتر پولاریزه احتیاج دارید.
در عکاسی از آسمان شب (منظره شب)، لنز واید شما بهتره سریع هم باشه. یعنی از دیافراگم مثلا ۲٫۸ برخوردار باشه.
البته با دیاف ۳٫۵ که لنز کیت داره هم میشه عکاسی مناظر شب انجام داد و بنده اینکار رو کردم. حتی یکی از دوستان با لنز ۱۰-۱۸ که حداقل دیاف ۴ داره، عکس های بسیار جالب توجهی از راه شیری گرفته. در عکاسی منظره شب یکی از مهمترین بخش ها، پردازش عکس هستش. اگر با بهترین تجهیزات هم وارد این سبک بشید ولی به خوبی این مرحله رو یاد نگیرید، خیلی زود دلسرد میشید. پس بجز این موارد سخت افزاری، یه سری هم به یوتیوب بزنید و آموزش های مربوط به این موضوع رو حتما دنبال کنید.
 
حالا با بودجه شما، بنده چندتا پیشنهاد میدم تا باز ببینیم نظر دوستان چیه؛
D7100 18-105 :3400
D7100 18-55 :2700  (باقی بودجه برای فیلتر و سه پایه میرسه)
D5300 18-105 :2600 (بدنه یک رده پایین تر هستش اما همچنان کیت لنز بهتری خواهید داشت و باز هم بودجه به فیلتر خوب و سه پایه مقاوم و حتی ریموت کترل میرسه)
D3300 11-16 Tokina : 3100 (بدنه رده مبتدی هستش، اما میتونید لنز بسیار عالی برای منظره و منظره شب تهیه کنید. با کمی افزایش بودجه سه پایه و فیلتر مناسب هم قابل تهیه ست)

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان