خرید دوربین عکاسی

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام درمورد خرید دوربین سوال داشتم :
برای خرید، بین  دوربین کانن EOS M 3 و کانن G3 x مردد هستم. از قابلیت هردو اطلاع دارم . سوال اینست که لنز ۱۸-۵۵ یا ۵۵-۲۰۰ میلیمتر که در کانن EOS M3 استفاده می شود چقدر قابلیت و توانایی زوم مناسب برای عکاسی آماتور و عکسبرداری معمولی و در نهایت یک عکاسی نیمه حرفه ای در محیط طبیعت و داخل منزل را دارد ؟ و چه مقدار برای عکسبرداری در محیط کم نور مناسب است؟

1 پاسخ

سلام علیکم.
در مورد سؤالی که برای لنز فرمودید، معادل لنز دوربین G3x برای دوربین فول فریم ۶۰۰-۲۴ میلی متر هست و این برای لنز ۲۰۰-۵۵ میلی متر عدد ۳۲۰-۸۸ میلی متر هست. یعنی این لنز روی دوربین m3 زوم کمتری رو نسبت به دوربین G3x میده. زوم G3x برای عکاسی حیات وحش بسیار مناسب هست ولی لنز ۲۰۰-۵۵ میلی متر در حد متوسط (از لحاظ زوم نه اپتیک و …) نیاز هارو برآورده می‌کنه حتی شاید بیشتر از متوسط که بستگی به جایی که استفاده می‌کنید داره. با این لنز همه‌ی عکس‌های طبیعتتون خوب در نمیاد چون اصلا واید نیست. ولی G3x واید داره. همچنین ۵۵-۱۸ هم واید داره ولی زوم خوبی نداره.برای منزل هم اگر بخواید پرتره بگیرید مناسب هست. برای عکس برداری در نور کم m3 مناسب‌تر هست. چون سنسنور بزرگ تری داره بنده قبلا عکس‌های G3x در نور کم رو مشاهده کردم که خوب نبود.
با توجه به اینکه لنز G3x از لحاظ اپتیکی خوبه و محدوده‌ی بیشتری رو پوشش میده باید توجه داشته باشید که عوض نمیشه و سنسور هم کوچیک تره برای همین هم زوم خوبی داره. کلا در دوربین های سوپر زوم سنسور رو کوچیک تر می‌سازن. این درحالی هست که شما روی m3 میتونید همه لنز‌های کنون (با آداپتور) استفاده کنید. در ضمن m3 وزن کمتری داره. من قبلا مثل شما بین این دوگزینه مردد بودم و m3 رو برتر دیدم در عین حال شما شرایط خودتونو هم باید در نظر بگیرید.

#1

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان