خرید دوربین همراه

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام ..
۱۷۰۰ بودجه دارم ..
از همه چی عکس میگیرم .. از چهره آدم ها گرفته تا ماشین و خونه و تفریح رفتن ها .. بعضی وقت ها پیش بیاد فیلمم میگیرم اما استفاده اصلیم عکاسیه .. در کل میشه گفت یه عکاس با مصرف خانگیهستم .. اما چون به فوتوشاپ و Edit عکس تسلط کامل دارم به این فکر افتادم تا یه دوربین بگیرم که هم کیفیت خوبی داشته باشه هم بتونه raw عکس بگیره ..
من میخوام یه دوربین بخرم که زیاد بزرگ نباشه تا همه جا همراهم باشه و در عین حال کیفیت خوبی هم داشته باشه ..
در عین حال از چشمی دوربین استفاده ای ندارم و ترجیح میدم دوربینم چشمی نداشته باشه تا هم صدای عکاسیم کمتر باشه و هم احتمال خرابی چشمی رو نداشته باشم و هم دوربینی کوچک تر داشته باشم ..
در مورد عکاسی و قوانین اون به اندازه ای اطلاعات دارم که بتونم با یک dslr کار کنم در حد آماتور اما همونطوری که گفتم با توجه به انداره بزرگ dslr ها علاقه چندانی به تهیه یکی از این دوربین ها رو ندارم ..
بیشتر مایلم از دوربین عکاسی مشابه موبایل استفاده کنم .. یعنی داشتن یه صفحه تاچ برای فوکوس کردن راحت و استفاده از تنضیمات اوتوماتیک به جای دستی با این تفاوت که دوربینی دستمه با اندازه سنسور بسیار بزرگتر، قابلیت زوم اوپتیکال و قابلیت عکاسی با فرمت RAW
dslr ها رو که بزاریم کنار حق انتخابی نمیمونه جز کامپکت های پیشرفته و کمی بزرگ تر از اون ها دوربین های بدون آینه ..
با توجه به این که دوربین های کامپکت با بودجه من اندازه سنسور های بسیار کوچکی دارند ترجیح دادم به سراغ بدون آینه ها برم که با سنسوری apsc قیمتی مناسب تر از کامپکت ها دارند و فکر میکنم به خاطر همین اندازه سنسور کیفیت بیشتری هم نسبت به کامپکت های هم قیمت خود دارند ..
خودم با بررسی هایی که انجام دادم مایل به خریدن canon eos m که یک دوبین بدون آینه با سنسور apsc هست هستم ..
این دوربین همان طوری که میدونید در سه حالت ۳ ، ۴ و ۵ تیکه به فروش میرسه .. 
۳ تیکه : دوربین ، فلاش همراه و لنز ۵۵-۱۸ با اف ۶٫۶ – ۳٫۵ ..
۴ تیکه علاوه بر اون ها یه لنز ۲۲ با اف ۲ داره ..
۵ تیکه هم یه تبدیل برای اتصال به لنز های dslr ها داره که با توجه با این که نیازی به لنز دیگه ای ندارم مایل به خریدنش نیستم ..
چنتا سوال داشتم که ممنون میشم پاسخ بدین ..
۱) اگه خواستم این دوربین رو بخرم ۴ تیکه رو بخرم یا ۵ تیکه؟ من خودم مایل به خریدن ۴ تیکه هستم چون هم نیازی به یک لنز ۲۲ ندارم هم پول بیشتری برام میمونه .. اما یکی از فروشنده ها میگفت که لنز ۲۲ میلیمتری برای فیلم برداری بسیار مناسب تره و همچنین عکس های بسیار با کیفت تری میگیره .. میخواستم بدونم واقعا اینقدی که میگه این دو تا لنز اختلاف کیفیت دارن؟
۲) فرق کیفیت این دوربین eos m با دوربین های dslr سطح مبتدی مثل ۷۰۰d چقدر هست؟ آیا میتونه عکس هایی با کیفیت نزدیک به اون ها رو بگیره؟
۳) تو بیشتر نقد هایی که از این دوربین دیدم همه به فوکوس کند و نویز زیاد دوربین اشاره میکنند که ممنون میشم اگه اطلاعی در این مورد دارید در اختیارم بزارید ..
۴) من تو تموم سایت ها بررسی کردم لنز های این دوربین موجود نیس به تنهایی .. اگه اتفاقی برای لنز این دوربین بیفته میشه براش لنز جایگزین پیدا کرد؟
۵) من مایلم با فرمت raw عکاسی کنم و بعدا عکس رو در فوتوشاپ مورد edit قرار بدم .. آیا این دوربین برای این کار مناسبه؟
در پایان چنانچه نقطه نظر خاصی در مورد این دوربین و نوع مصرف عکاسی بنده دارید لطفا بیان کنید ..
بسیار ممنون از مطالب خوب و آموزنده سایتتون و همچنین سپاس فراوان برای پاسختون به این سوال ها ..

4 پاسخ

انتخاب مناسبی کردید.
۱٫ لنز ۲۲ میلیمتر لنز پرایم شارپ و با ارزشی است، پیشنهاد میکنم از دستش ندید.
۲٫ بدون آینه ها کاربرد خاص خودشون رو دارن، مثلا استفاده از اونها با لنز های تله فوتو غیر عملیه اما برای شرایطی که شما برشمردید عالیه، عکسهاش هم به خوبی یک DSLR میتونه باشه به شرطی که به درستی استفاده بشه.
۳٫ سرعت فوکوس کند هست اما نه اونقدر که شما رو اذیت کنه.
۴٫ بله ولی با اندکی سختی
۵٫ بله
…. بدون آینه های فوجی هم بسیار عالی عمل میکنن منتها قیمت خود دوربین و لنزهاش بالاس.

#1

ممنون از توضیحات کاملتون ..
دلیل اصلی که سراغ دوربین های فوجی نمیرم علاوه بر قیمت بالاترش اینه که تاچ نیستن و امکان فوکوس راحت رو از من میگیرن ..
یه سوال .. یعنی چی استفاده از اونها با لنز های تله فوتو غیر عملیه؟؟
چون تو نظرات دیجیکالا در مورد این دوربین یکی از کاربران گفته بود زوم میکنه و عکس میگیره اما نتیجه نهایی عکسی بدون زوم و در حالت واید هست ..
آیا همچین چیزی ممکنه؟

#2

بستن یک لنز تله مثل ۷۰٫۲۰۰ روی بدنه ای به این کوچکی باعث عدم برقراری توازن وزن و کاهش کنترل خواهد شد.
فکر میکنم ایشون برای فوکوس بصورت دیجیتال روی جسم زوم کردن و اقدام به عکاسی کردن. زوم دیجیتال هیچ ارتباطی به زوم اپتیکال نداره.

#3

اگه مشکل مالی ندارید و دنبال یه گزینه واقعا جمع و جور هستید به
Canon Powershot G1X Mark II
یه نگاه بندازید با ابعاد سنسور مناسب و نزدیک به APS-C ها
چند نکته که بهتر میدونم به عرضتون برسونم اینه که از نظر جا به جایی و دشواری حمل ونقل canon eos m فرق چندانی با dslr ها نداره و اینکه چشمی های اپتیکال به این راحتی ها خراب نمیشن و وجودشون باعث صرفه جویی زیادی در مصرف باطری میشه که تاثیرش رو تا زمانی که با مشکل کم بود شارژ مواجه نشده باشید حس نمیکنید
حتی زمانی که دوربین خاموشه شما میتونید با استفاده از چشمی اپتیکال و زوم و فکوس دستی اقدام به کادر بندی کنید و بعد از یافتن نمای مناسب دوربین رو روشن کنید و عکس بگیرید و باز هم در مصرف باطری صرفه جویی بیشتری به خرج بدید که به شما کمک میکنه که دو تا سه برابر بدون آینه ها فقط با ۱ بار شارژ باطری عکس بگیرید
فقط کافیه چند روز وقت بگذارید و چند تا مهارت ساده یاد بگیرید

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان