خرید دوربین canon 6d

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام دوستان
ببخشید من برای عکس برداری از شخصیت انسان میخواستم دوربینی خریداری کنم که احتمالا اسمش عکس برداری پرتره هستش . من هیچ اطلاعاتی ندارم و میخوام فوق العاده فوق العاده کیفیت تصاویر بالا باشه . عکس برداری هم در آتیلیه نیست . در کنار عکس برداری از شخصیت ، میخوام از طبیعت هم عکس برداری کنم ولی بیشتر هدف رو عکس برداری از شخصیته . تا ۷-۸ تومن هم میتونم هزینه کنم . اونطور هم که متوجه شدم ، دورببن canon 6d به نظر خوب میاد . 
میخواستم از نظر شما هم استفاده کنم .

5 پاسخ

اطلاعات ندارید یعنی تا بحال دوربین نداشتید و عکاسی نکردید؟ مقدمات فن عکاسی رو بلدید؟

#1

سلام
در این که ۶d دوربین خوبی هست شکی نیست
ولی به نظر من اول با یک کراپدار رده متوسط مثل ۷۰۰d شروع کنی و کسب دانش کنی و هزینتو صرف لنز کنی بعد با داشتن کرپدار فول فریم هم بخری نتیجه بهتری میگیری
چون اگر شما دانش عکاسیتون پایین باشه بهترین دوربنم بگیری از هر برندی نتیجه نخواهی گرفت و مشکل رو میندازی سر دوربین
موفق باشید.

#2

اگه اطلاعات عکاسی در کار نباشه به کیفیت بالایی که مد نظرتونه هیچ وقت نمیرسید ولو با گرون ترین دوربین

#3

سلام
دوستان خیلی خوب پاسخ دادن
به نظر من اول با مبانی عکاسی و مقدماتش آشنا بشید وبعد در مورد خرید دوربین تصمیم بگیرید(اونهم با صرف مبلغ ۸ میلیون!)
مثلا عکسی که بدون رعایت اصول ترکیب بندی و نورپردازی اصولی ثبت بشه ,هر قدر هم که کیفیت تصویری خوبی داشته باشه اصلا پذیرفته نیست

(راستی مگه دوربینی هست که بتونه از شخصیت آدمها عکس بگیره؟؟؟؟؟؟)_شوخی_

موفق باشید

#4

سلام چند نکته در خصوص سوال شما لازم می دونم مطح کنم:
۱- ابتدای کار با یک دوربین متوسط یا حتی سطح پایین شروع کنید. عکاسی یک پروسه زمانبر هست اگه شما علاقه کافی نداشته باشید یا زمان مورد نیاز رو نتونید روی عکاسی بگذارید مسلما پیشرفت نخواهید کرد و حتی ممکنه از عکاسی روی بگردونید. پس چرا هزینه زیاد کنید.
۲-شما ممکنه الان یک یا چند ژانر رو مد نظرتون باشه و به عقیده خودتون بهش علاقه داشته باشید اما زمانی که وارد فضای عکاسی بشید متوجه شوید که ژانر مورد علاقه شما چیز دیگری هست (دقیقا این اتفاق برای من افتاده) اون وقت شاید تجهیزاتی که خریدید بکارتون نیاد و مجبور به خرید مجدد بشید. علاقه چیزی نیست که با دیدن عکس متوجهش بشید شما باید خودتون عکاس بشید تا به این نتیجه برسید چه ژانری رو دوست دارید کار کنید. همه از دیدن پرتره های زیبا درون استدیو و یا خارج از استدیو لذت می برند اما همه علامند نمی ششن که عکاس مدل یا ودینگ بشن.
فرض کنید که شما یک لنز تله باند برای عکاسی حیات وحش بخرید با یک دوربین کراپ دار تا بتونید بهترین عکس های حیات و حش رو بگیرید اما بعد از مدتی متوجه بشین که عکاسی از آسمان شب جذابت بیشتری برای شما داره اون زمان شما برای عکاسی حرفه ای از آسمان نیاز به یک فول فریم و لنز واید دارید و تجهیزات موجود کمتر بدرد شما می خورن. 
۳-بهتره تمرین های مربوط به یادگیری عکاسی رو برروی دوربینی انجام بدید که هزینه هر شات اون پایین باشه زمانی که شما یاد می گیرید لازمه مرتب عکاسی کنید بدون اینکه نگران باشید که چند عکس با دوربینتون گرفتید.(تعداد شات های هر دوربین محدود است و بعد از اون شاتر دچار مشکل خواد شد از همین رو برای هر شات هزینه ای در نظر می گیرند) 
۴- برای فردی با شرایط شما نیمی از هزینه ای ک می خواهید پرداخت کنید شامل دوربین میشه. شما نیاز به تجهیزات مختلفی نسبت به ژانری که انتخاب می کنید دارد. بصورت عمومی نیاز مندی هایی مانند لنز ها، فیلتر ها، سه پایه، فلاش، ریموت فلاش، کیف، مموری و … رو هم باید جزء هزینه ها به حساب بیاورید. 
۵-شما روی عکس با کیفیت خیلی تاکید داشتید اما باید بدونید که عکس با کیفیت فقط و فقط به دوربین و تجهیزات نیست. این روزها  عکس های موبایلی خیره کننده زیادی رو می شه دید. شما باید یاد بگیرید چطور نور رو در جهت افزایش کیفیت عکس هاتون به کنترل خودتون در بیارین و این جمله شاید ممارست سالیان رو بطلبه. بعد از اون مرحله هست که افزایش کیفیت تجهیزات خیلی مهم خواهد شد.
موفق باشید.
 
 
 

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان