دکمه و علامت ستاره * در دوربین های اس ال آر به چه مفهومیست؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام.می خواستم بدونم که دکمه و علامت ستاره * در دوربین های اس ال آر به چه مفهومیست؟ وقتی این دکمه را فشار بدم علامت ستاره تو ویزور نمایش داده میشه و مفهومش رو نمیدونم.اگه کسی میدونه راهنماییم کنه .ممنون
عکس مربوطه : http://cld.persiangig.com/preview/iNPCJQ9eAy/Canon-EOS-650D-Pic110.jpg

1 پاسخ

متاسفانه عکس کامل باز نشد تا اطمینان پیدا کنم.به هر حال به نظرم ، * به منظور حالت FEL برای اسپید لایت ها یا فلاش های اکسترنال مرتبط با TTL هست.
اگر با مفهوم FEL آشنایی ندارین مطالعه فرمایید:
 
FEL: ثابت کردن میزان نوردهی فلاش  (Flash Exposure Lock)
FEL میزان نوردهی مناسب فلاش را برای هر صحنه  ٍثابت می کند. برای اینکار هنگامیکه حالت TTL در دوربین شما فعال است، دکمه FEL یا “*” (در دوربین‌های نیکون FV) را فشار دهید. پس اگر دوربین شما از حالت ثابت کردن میزان نوردهی فلاش پشتیبانی می کند با اینکار میتوانید میزان خروجی فلاش موردنظرتان را ذخیره کنید تا هربار نیازمند تنظیم دوباره نباشید.
FEL راهی کارآمد برای مجبور کردن فلاشتان به تولید مقداری ثابتی از نور در خروجی است. این قابلیت مخصوصا برای مواقعی که کنترل  TTL توسط دوربین ناپایدار می شود (مانند مواقعی که کنتراست بالاست، نور پس زمینه وجود دارد یا صحنه های دیگری که سیستم اندازه گیری دوربین را گمراه می کند) و  همچنین وقتی خروجی TTL برخلاف این حقیقت که نور در محیط ثابت است، تغییر می کند مناسب می باشد.با استفاده از FEL، نوردهی فلاش بدون در نظر گرفتن TTL قفل خواهد شد. انجام تنظیمات مربوطه و عکس‌برداری صحیح بااستفاده از این روش بستگی به دوربین و شرکت سازنده‌اش دارد، پس بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای دوربین‌تان مراجعه کنید.
قسمت اخر از مقاله ایی تخت عنوان 
راهنمای کامل فلاش های اکسترنال (Hot Shoe Flashes)
 
از لنزک

#1
  1. دوست عزیز دکمه ای که اشاره کردید سه کاربرد دارد 1- در هنگام عکاسی شما میتوانید بعد از تنظیم نورسنجی یک صحنه با فشار دادن این دکمه نورسنجی را قفل کنید وبعد با خیال راحت کادر خود را تغییر داده فوکوس کنید و عکس بگیرید جهت اطلاع بعد از گرفتن عکس از حالت قفل خارج میشود 2- در هنگام استفاده از live view یا همان نمایش زنده با استفاده از این دکمه میتوان بروی سوژه زوم کرد وبا فوکوس دستی یک فوکوس دقیق انجام داد 3- در هنگام دیدن عکسها میتوان زوم کرد وعکسها را بزرگتر دید. موفق باشید

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان