رابطه عمق میدان دید(دهانه دیافراگم) با فوکوس

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام خدمت دوستان
یه سوال داشتم: چه فرقی بین عمق میدان دید(دهنه دیافراگم) و عمل فوکوس وجود داره؟؟؟؟؟
ینی با کاهش یا افزایش اندازه دهنه دیافراگم تصویر مات یا واضح میشه یا این عمل باعث میشه که شعاع فوکوس ما کم یا زیاد بشه؟؟؟؟؟؟
من با دوربینم عمق میدان دید رو تمرین کردم ولی با کاهش یا افزایش دهنه دیافراگم بجز کنترل نور ورودی به دوربین تاثیری روی مقدار فوکوس ندیدم و به نظرم میاد که مقدار فوکوس در مقدارهای مختلف دهانه دیاف یکسانه…
البته بنده فوق آماتور هستم ودوربینم تازه خریدم
ممنون از لطفتون

2 پاسخ

خب با توجه که اینکه میفرمایید فوق آماتورید کاملاً طبیعی هست که متوجه این موضوع نشید. کم کم با پیشرفت در عکاسی چشمتان تربیت شده و متوجه ریز ترین جزییتات خواهید شد.
 
فعلا به این نکته توجه کنید:
صفحه فوکوس، یک صفحه موازی با سنسور دوربین هست که در دیافراگم های باز ( اعداد کوچک) ، دارای قطر کوچکی است و در دیافراگم های بسته ( اعداد بزرگ ) نیز دارای قطر بزرگتری است.

#1

با سلام دوست من  شما حتما تا به حال عکس هایی دیدید که پس زمینه ان محو  یا فلو باشه از خودت نپرسیدی که چگونه عکس سوژه به این واضحی و عکس پس زمینه  به این محوی   خوب  شاید برعکس این موضوع رو دیده باشی  این ها همه کار اون اعداد  دیافراگم هستش  که از بلد باشی  روش کار  انو  تازه متوجه میشی  که اونها فقط برای کنترل نوردهی نیستن   حالا یه روش میخوام بهت یاد بدم  توی خونه یه نفر رو در فاصله ۲ متری جلو تلویزیون  قرار بده  حالا یه عکس از نیم تنه  طوری که نصف تلویزیون در کادر باشه با دیافراگم۵٫۶ بگیر   حالا عکس بعدی رو به همین حالت  با دیافراگم ۱۱ بگیر   ببین ایا صفحه تلویزیون  با هم یه فوکوس دارند    یا علی

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان