راهنمایی در خرید چند مدل دوربین

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام دوستان، من قبلا فقط با گوشی عکس میگرفتم و الان میخوام وارد دنیای حرفه ای عکاسی بشم ،قصد خرید دوربین نیکون  ۵۳۰۰ رو داشتم که دوستان پیشنهاد دادن ۷۱۰۰ بگیرم هر دو با لنز ۱۸-۱۴۰… از طرفی من دوربینی میخوام که حداقل ۴ سال نیاز منو از دوربین دیگه رفع کنه، عکاسی هم بیشتر طبیعت انجام میدم و مدلینگ … نظر شما دوستان چیه؟!

4 پاسخ

اختلاف قیمت این دو دوربین خیلی زیاده !
و صد در صد ۷۱۰۰ دوربین بهتریه
 لنز ۱۸-۱۴۰ برای شروع مناسبه اما شارپنس فوق العاده ای نداره. هم برای طبیعت جوابگو هست هم برای مدلینگ اما با کیفیت متوسط.
پیشنهاد من اینه که حالا که ژانر عکاسیتونو میدونین ۲ تا لنز مناسب برای همین دو منظور تهیه کنین اما به تدریج چون تهیه دو لنز تخصصی هزینه بالایی داره و اگه شما بخواین اول کار هم بدنه و هم لنزهای خوب تهیه کنین عاقلانه تره که بدنه مدل پایین تری تهیه کنین و سرمایه گذاری روی لنز انجام بشه چون لنز تعیین کننده کیفیت خروجی دوربینه نه بدنه.
ولی اگه اصرار ندارین در ابتدای کار بهترین کیفیتو داشته باشین و به جاش در آینده و در بلند مدت استفاده بهتری از بدنه دوربینتون بکنین یه راه دیگه اینه که همین بدنه ۷۱۰۰ رو تهیه کنین با همین لنز ۱۸-۱۴۰ و به تدریج لنز های مورد نظر رو اضافه کنین.
یه آپشن دیگه هم تهیه ۷۱۰۰ با یه لنز ۱۸-۵۵ به قیمت ۳۵۰ تومن برای مناظر واید به اضافه یه لنز ۵۰ میلیمتری ۱٫۸ برای مدلینک به قیمت ۷۵۰ تومن. که جمع قیمت این دو لنز میشه معادل همون ۱۸-۱۴۰ با این تفاوت که لنز ۵۰ میلیمتری کیفیتی به مراتب بالاتر از ۱۸-۱۴۰ داره و خروجی های بسیار با کیفیتی به شما میده که پیشنهاد من همین راهه.
من هم بدنه ۷۲۰۰ با همین لنز ۱۸-۱۴۰ گرفتم. بعد چندماه یه لنز ۵۰میلیمتری و احتمالا سال بعد یه لنز ماکرو یا ۸۵ میلیمتری میگیرم.
میدونم تعداد راه ها زیاد شد و من پیشنهاد میکنم که بدنه بهتر رو تهیه کنین چون بدنه رو معمولا ۴-۵ سال نگه میدارن و به تدریج میشه لنزهای خوب تهیه کرد. و این لنز ۵۰ میلیمتری رو روی بدنه های فول فریم هم میشه استفاده کرد
سوالی بود در خدمتم

#1

به گفته های اقا مهدی این رو هم اضافه کنم که ۷۱۰۰ موتور فوکوس داخلی داره و شما میتونید لنز های ارزون و بدون موتور نیکون رو با حدودا نصف قیمت موتور دار ها استفاده کنید
مثل   ۵۰mm f/1.8 d
https://www.digikala.com/Product/DKP-9430/Nikon-50mm-F/1-8-AF-D-/%D9%84%D9%86%D8%B2-%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86-50mm-F/1-8-AF-D-
یا 
۷۰-۳۰۰ f/4-5.6 g
  
https://www.pixel.ir/slr-lens/554-nikon-af-zoom-nikkor-70-300mm-f4-56g.html
 
که تا حدود زیادی میتونه اختلاف هزینه رو جبران کنه
البته سنگینی ۷۱۰۰ نسبت به ۵۳۰۰ رو هم باید در نظر داشته باشید که میتونه آزار دهنده باشه
 
 

#2

اقا مهدی ایدی تلگرامتون لطف میکنید چندتا سوال ازتون بپرسم .. ممنون میشم 

#3

بفرمایید
@mahdi_qa

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان