عکاسی از سوژه های متحرک

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

ز لنزک خواهش داشتم مطلبی در مورد عکاسی از سوژه های متحرک مثل پرندگان بزارن. چون من در فوکوس کردن روی سوژه های متحرک مشکل دارم با این که فوکوس دوربینو رو حالت فوکوس پیوسته قرار میدم ولی دوربین به درستی فوکوس نمیکنه و فقط مرکز کادر در فوکوس قرار میگیره.من یه دوربین نیکون دی ۷۱۰۰ دارم و سیستم فوکوس ۵۱ نقطه ای فعاله.

4 پاسخ

عضو سایت 9 March 2015

سلام خدمت شما تشکر از اینکه این موضوع را مطرح نمودید حتما در این مورد مطالب بیشتری منتشر خواهیم کرد. لطفا عنوان سوال را ویرایش نمایید و بدنه اصلی پرسش را در جای خود وارد کنید.
با تشکر

#1

برای عکاسی از سوژه های متحرک بهتره روی حالت  ۳D focus tracking باشید و ضریب کراپ ۱٫۳ رو اعمال کنید . لنزتون چیه !؟ قاعدتا نباید مشکلی باشه چون این دوربین واسه عکاسی با سرعت بالا طراحی شده

#2

البته میتونید روی حالت Af-A و تک نقطه ای ( بهترین نقطه همان نقطه وسط ) هم کار کنید. در این حالت تا زمانی که دستتون روی دکمه شاتر بحالت نیمه فشرده هست دوربین در حال فوکوس کردنه. فقط باید سوژه رو در میانه کادر نگه دارید که با تمرین این هم براتون آسون میشه.

#3

لنز دوربینم ۱۸-۱۰۵ f/3.5~5.6 است.
 

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان