سفید شدن آسمان در عکس ها

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام دوستان
وقت بخیر
تقریبا هر عکسی که میگیرم تمام آسمان یا حداقل نصف آسمان سفید ثبت میشه..
ممنون میشم راهنمایی کنید مشکل کارمو متوجه بشم….
متشکرم

4 پاسخ

بدلیل نوردهی بیش از حد هستش احتمالا. تنظیمات دوربین رو چه حالتیه؟

#1

سلام. با تشکر از شما.
مود نوردهی نفطه ای هست. آیا برای عکاسی از منظره مناسب نیست این مود؟
سپاس

#2

دوست عزیز
مود نور دهی نقطه ای چندان مناسب عکاسی از منظره نیست چراکه شما باید به نور تمام صحنه توجه کنید. پس بهتر است از مودهای دیگر استفاده نمایید.به وایت بالانس دوربین هم مراجعه نمایید و مود مناسب را انتخاب کنید. با رعایت قانون یک سوم بخش کمتری را به آسمان اختصاص دهید مگر اینکه هدف شما بیشتر آسمان باشد.درغیر اینصورت به لطف عکاسی دیجیتال با تنظیمات دوربین نور کمتری وارد دوربین نمایید، چند شات بگیرید تا به نتیچه مورد دلخواه برسید. در مراحل پیشرفته تر میتوانید از فیلتر های مخصوص که نیمی از آنها تیره تر است یا عکاسی اچ دی آر هم کمک بگیرید.
موفق تر باشید!

#3

سلام دوست عزیز همانطور که دوستمون کیهان گفتند در عکاسی منظره در طول روز در صورتی که آسمان رو در کادر داشته باشیم به احتمال زیاد به این مشکل برخورد می کنیم برای رفع آن فراگیری عکاسی اچ دی آر و یا استفاده از فیلتر های مخصوص ان دی که نیمی از آنها تیره هست، مفید می باشد راه حل دوم کمی گرانقیمت تر می باشد اما راه حل اول نیاز به زمان برای فراگیری دارد و با تجهیزات فعلی شما قابل انجام می باشد همچنین در عکاسی از منظره بهتر است از مد نوردهی نقطه ای استفاده نشود مگر اینکه عکاس هدف خاصی را دنبال نماید موفق باشید.
@amirehsan.t

#4

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان