عکاسی در تضاد نور شدید

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام به دوستان و اساتید عزیز
چنانچه سوژه در مکانی تاریک و یا سایه شدید قرار داشته باشد مثلا در ابتدار ورودی یک ساختمان ، و کمی آنطرفتر منظره خارج از ساختمان با نور شدید قرار داشته باشد ، چگونه میتوان هم جزئیات داخلی در تاریکی را و هم جزئیات خارجی در نور شدید را در یک عکس به شکل مطلوب داشته باشیم. اولویت نورسنجی روی صحنه تاریک باشد یا روشن؟ چه تکنیکی را پیشنهاد میکنید؟ 
با تشکر

2 پاسخ

در چنین مواقعی می شود از تکنیک HDR استفاده کرد. همینطور فیلترهایی وجود دارند که نیمی از آن تیره است و می شود در این مواقع از آن استفاده کرد. 
اگر از این دو تکنیک نخواهیم استفاده کنیم فکر می کنم بستگی به عکسی که می خواهیم باید نورسنجی کنیم. بسته به اینکه برایمان قسمت های تاریک منظره ارجحیت دارند یا قسمت های روشن. به شخصه من ترجیح می دم که هیچ جای عکس از شدت نور سفید نشود. ولی باز بستگی به موقعیت دارد.
 

#1

تنها روش بهینه استفاده از تکنیک high dynamic rang که به معنی گستره دینامیکی زیاد هست. به اصطلاح و مخفف از آن به عنوان hdr نام میبرند.
اینگونه تصاویر اصولا حداقل از سه شات تولید میشوند، یکبار نورسنج در حالت استاندارد، یکبار اور اکسپوژر، یکبار هم آندر اکسپوژر.
درحین ثبت دیافراگم و ایزو ثابت میمانند و فقط شاتر هست که کم و زیاد میشود. در نهایت از برنامه هایی مثل فتوشاپ cc یا لایت روم جهت تلفیق تصاویر استفاده میشود.

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان