فون برای آتلیه خانگی

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام . من هزینه خرید فقط یک فون را دارم. به نظر شما فون چه رنگی و چه جنسی بگیرم. برای آتلیه خانگی؟ سفید بهتره یا مشکی؟

6 پاسخ

سلام
حقیقتا نمیدونم منظورتون از فون چیه ولی اگر منظور از این کاغذ هاس که تو پس زمینه آویزون میکنن، باید بگم اساسا برای تولید کردن عکس با پس زمینه مشکی، نیاز به خرید چیزی ندارید و با تغییر دادن تنظیمات دوربین میتونید توی هر محیطی، پس زمینه رو کاملا مشکی کنید. این آموزش رو برای سایت لنزک فرستادم قبلا ولی متاسفانه قرارش ندادن هنوز تو سایت. 
اگر منظورتون رو درست فهمیدم، بهم بگید که بقیش رو براتون بگم:)
توی اینستا میتونید منو پیدا کنید. خوشحال میشم بتونم کمک کنم.
@samishp
مخلص

#1

 سلام. منظورم پرده عکاسی بود. ممنون میام. 

#2

همون پس. درست متوجه شدم. ببین خلاصش اینه که از طریق عوض کردن تنظیمات دوربین، مثلا بستن دیافراگم یا بالا بردن سرعت شاتر، سعی کنید یه عکس تماما مشکی بگیرید. این تنظیمات بسته به نور محیطه و خیلی راحت میتونید با پیاده کردن این روش اون عکس تماما مشکی که مرحله اول هست رو بگیرید.
مرحله بعدی نورپردازی سوژه هست. برای اینکه نور به پس زمینه نرسه باید سوژه رو از دیوار یا هر چیزی که پشتش هست به حدی دور کنید که نور فلش نرسه به پس زمینه. برای هدایت کردن نور فلش میتونید از grid هم استفاده کنید ولی الزامی نیست.
اگر این دوتا کار رو انجام بدید، حتی تو پارک هم میتونید عکس با پس زمینه تماما مشکی بگیرید. اگر محیط خیلی روشن هست، استفاده از ND Filter رو خیلی توصیه میکنم چون بهتون این اجازه رو میده که از دیافراگم بازتری استفاده کنید. 
در مورد خرید پرده سفید هم باید بگم حتی همین هم لازم نیست. یه دیوار سفید و یه فلش و مقدار کمی ادیت خیلی وقتها تنها چیزیه که لازم داری. ولی اگر عکس تمام قد میگیری زیاد همون پرده بخری راحت تری ولی برا عکس ۳ در ۴ همون دیوار هم کفاف میده. 
بازم اگر سوالی داشتید در خدمتم.

#3

ممنون خیلی کمکم کرد. 

#4

جفتشون قیمت آنچنانی ندارن یکی رو بخرید بعدی رو سه ماه دیگه بخرید… فکر نمیکنم بیشتر از صد و خورده ای باشن (جنس با کیفیت متوسط).
اول سفید رو تهیه کنید و برای سیاه یه پارچه یا چادر مشکی که دولا بندازید خیلی خوب جواب میده… تا موقعی که بتونید مشکی تهیه کنید.
این که بدون بک گراند مشکی بخواید محیط رو تاریک کنید، یه تئوری سرگرم کننده با نتایج بگیر نگیر و در بهترین حالت استفاده در شرایط اجباری داره. اصلا برای کسی که میخواد جدی این کار رو بکنه توصیه نمیشه. اصولش از این ناشی میشه که اگر نقطه دوم نسبت به نقطه اول n برابر فاصله داشته باشه نوری که بهش میرسه برابر با عکس مربع n هست… یعنی دو برابر فاصله میشه یک چهارم، سه برابر میشه یک نهم و الی آخر. اسمشم اینه inverse square law. این قانون برای شرایط ایده آل منبع نور نقطه ای در خلا هست.
حالا شما اگه بیاید انقدر فاصله بدید که بک گراند ۵ استاپ تاریک تر از سوژه باشه (اگه در نظر بگیریم ۵ استاپ نسبت به سوژه سیاه باشه) با محاسبه فاصله بک گراند باید ۵٫۶۵ یا ۶ برابر دورتر از سوژه قرار بگیره. اگه منبع نورتون فاصله یک متری تا سوژه داره دیوار پشتی باید ۶ متر اون ورتر باشه. خودتون برای چهره باید یه لنز تله دستتون بگیرید که فاصلتون تا سوژه تقریبا دو متر میشه. این یعنی ۷ متر فاصله تا دیوار پشتی… حالا آیا جواب میده تو یه اتاق بسیار بزرگ؟ معلوم نیست! حتی اگرم جواب بده ۵۰ درصد رضایت خواهید داشت نه بیشتر… چرا که خود دیوار پشتی اگه رنگ روشن باشه ۵ استاپ هم سیاهش نمیکنه باید به ادیت توسل کنید… از dodge و burn و shadows و blacks و امثالهم استفاده کنید و به عبارتی سری که درد نمیکنه دستمال ببندید. البته به این معنی نیست که این روش غیر قابل استفاده هست. برعکس شما باید از تمام روشها و قوانین مثل قانون inverse square law استفاده کنید تا به نتیجه دلخواهتون برسید. البته کاربرد اصلی دور کردن بک گراند در بک گراند سفید هست، که رنگش رو به خاکستری تبدیل کنه.
اگه مجبور به استفاده از این روش هستید، نور رو به سوژه نزدیک کنید… خیلیم خوب هست هم سافت تر میشه نور و هم قدرت کمتری لازم داره. اما حواستون باشه که افت نور بیشتر نمایان میشه رو سوژه یا همون Fall off. نتیجه این که جلوی صورت روشنه اما سریعا این روشنی تا به گوشها برسه تو تاریکی فرو میره بعبارتی افت نور شدید تر میشه.
در محیط خارجی که بحثی نیست اصلا… چون اولا شب باید عکس بگیرید و کسی سر ظهر یا بعد از ظهر دنبال بک گراند سیاه نمیره بیرون از اتاق عکس بگیره. شبم که باشه بذارید f8 و ۱/۲۵۰ میبینید که چون بک گراند در محیط خارج میتونه فاصله زیادی داشته باشه همیشه سیاه میفته.
و حالا دیوار سفید… بد نیست برای شروع. اما کثیفی های روی دیوار نمایان میشه و ممکنه به زردی هم بزنه که باز باید دست به دامان فوتوشاپ باشید.
 

#5

ممنون فعلا سفید میگیریم. متشکرم

#6

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان