فوکوس روی ستارگان

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام، من یه مشکلی دارم تو عکاسی ستارگان، یه تعداد از ستاره ها توی فوکوس هستند و تعدادی دیگه توی بوکه!
وقتی کراپ ۱۰۰% رو نگاه میکنم انگار بعضی از ستاره ها دورتر و بعضی نزدیکتر هستند. البته قاعدتا همینطوره ولی تو این فاصله نباید این مسئله آشکار بشه.
درسته؟
تجهیزات:
D3200 18-55 kit

5 پاسخ

اگه ممکنه تنظیمات دوربینتون موقع عکاسی رو بگید

#1

iso 800
10 sec
f/5.6
f.l 55mm

#2

سلام
برای عکاسی از ستارگان با دوربین و لنزی که شما دارید سخت و نسبتآ غیرممکن هم شاید باشه فقط یک نوع عکس میتونی بگیری از ستاره ها اونم رد ستاره ها که بصورت تایم لث گرفت و فکوس بصورت دستی روی بی نهایت  قراردهید حالا شاید دوستان دیگه تجربیات بهتری داشته باشند که بهتون بدند درضمن عکاسی از ستاره ها در جای کاملا تاریک دوراز شهرها باشید و آسمون ابری نباشه

#3

راستش نمیدونم دانشتون در چه حده به خاطر همین همه نکته هایی که به ذهنم اومد رو میگم
اول از همه این که آقا سهیل درست میگن  از لنز ۱۸-۵۵ نمیشه انتظار چندانی داشت به خصوص توی فوکال های بالا .
عکس زیر نمودار شارپنس این لنزه
http://uupload.ir/files/r2di_untitled.jpg
همونطور که میبینید توی فوکال های بالا نقطه ضعف های این لنز شروع به خود نمایی میکنه به همین خاطر تا جایی که ممکنه از یه فوکال پایین تر استفاده کنید (البته نمودار مال لنز vr هست ولی تفاوت چندانی با vrII که یه مقدار بهتره نداره ).

دوربین برای فکوس کردن به حداقل یک نقطه ی پر نور احتیاج داره که توی آسمان پیدا نمیشه برای همین بهتره قبل از عکاسی فکوس دوربین رو روی یه نقطه در دور دست یا اگه ماه توی آسمونه روی ماه انجام بدید و بعد از انجام فکوس AF لنزتون رو خاموش کنید تا فکوس هنگام عکاسی تغییرنکنه و سپس اقدام به عکاسی کنید.

بهتره از یک ریموت استفاده کنید یا اگر ندارید از مود تایمر استفاده کنید تا لرزش های دوربین به حداقل برسه.
با فرمت RAW عکاسی کنید و بعد عکس هاتون رو با کامپیوتر پردازش کنید که به مراتب قوی تر از پردازشیه که دوربین روی عکس انجام میده.
دیافراگم هم بهتره یک یا دو پله بسته تر باشه
پیروز و سربلند باشید.

#4

ممنون از پاسخ دوستان.

#5

This question is now closed

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان