فوکوس ضعیف دوربین نیکون d7200 همراه لنز ۵۰mm f1.4

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام خدمت دوستان لنزکی
من یک دوربین nikon d7200 همراه لنزf1.4  nikon 50 mm خریدم
نمیدونم چرا کیفیت این لنز در دیافراگم ۱٫۴ پایینه و هم سرعت فوکوس خیلی پایینه.
در حدی که وقتی میخوام از یه بچه در حال دویدن عکس بگیرم دوربین نمیتونه در عکاسی پیاپی و حالت af_c  فوکوس درستی انجام بده
کیفیت عکس هم روی حداکثر گذاشتم
شاید دوربین مشکلی داره؟

3 پاسخ

سلام به شما دوست گرامی.
بعید میدونم دوربین یا لنز مشکل داشته باشه. دقت داشته باشید که تو دیافراگم های باز، عمق میدان به شدت کمه و به همین خاطر بیشتر تصویر و حتا بخشهایی از سوژه خارج از فوکوس میمونه که شاید تصور بشه کیفیت عکس پایینه. کمی دیافراگم رو ببندید و دوباره امتحان کنید.
دوم اینکه برای عکاسی از سوژه های درحال حرکت مود فوکوس رو روی ۳d یا همون سه بعدی بگذارید تا سوژه با فوکوس تعقیب بشه.
موفق باشید… 

#1

دوست عزیز دیاف .۴ خیلی بازه و فکوس رو مشکل میکنه خصوصا اگر لنزتون موتور فکوس نداشته باشه و از موتور داخلی دوربین استفاده کنده بدتر هم میشه در ثانی صفحه فکوس در این دیاف خیلی باریکه کهباعث میشه تشخیص فکوس هم سخت بشه یعنی ممکنه روی نوک بینی سوژه فکوس داشته باشید اما چند سانت عقبتر روی گوشها فلو باشه به همه اینها لرزش دست و حرکت سوژه رو هم اضافه کنید

#2

سلام این مشکل رو چندتا از دوستان من هم داشتند که دقیقا لنز و دوربین شمارو تازه خریده بودند . ضمن تایید حرف دوستان اما یک مشکل تنظیماتی داره دوربین نیکون با لنز ۵۰م م که این دو در اول با هم سینک نیستند و باید ببری نمایندگی یا یه ادم وارد به نیکون نشون بدی تا اون حالت رو برات فعال کنه .مشکل دوستان من در حدی بود که حتی از فوکوس کلا دلسرد شده بودند و حتی فکر میکردیم که لنزشون دوباره کالیبره شدن میخواد که خوشبختانه با تنظیمات خود دوربین درست شد.

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان