فیلتر پولاریزه یا فیلتر nd

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام خدمت دوستان
من به تازگی عکاسی رو شروع و canon eos 700d 18 55mm رو تهیه کردم، 
میخواستم بدونم دقیقا فرق فیلتر پولاریزه با فیلتر nd چیه، چون گویا هردو، وظیفه کاهش نور رو دارن، اما خب دقیقا در کجا از همدیگه متمایز میشن؟ 
من در واقع قصدم از تهیه فیلتر، جهت عکاسی از ابشار و دریا با سرعت شاتر بسیار پایین هستش، البته شدیدا به عکاسی منظره هم علاقه مندم.
به نظر شما من کدوم رو با توجه به نیازم بهتر هست که تهیه کنم؟ ممنونم 

3 پاسخ

سلام فیلتر پولاریزه رو بیشتر برای حذف انعکاس ها وپر رنگ تر نشان دادن آسمان استفاده میکنند.فیترهایndبرای کاهش نور ورودی به دوربین استفاده میشه اگر قصد عکاسی با سرعت شاتر پایین دارید باید از ndاستفاده کنید .البته هردوفیلتر رو باهم میشه استفاده کرد.
 

#1

فیلتر ND که همون مخفف Neutral Density هست،فیلتریه که شدت نور رو پایین میاره اما در حرارت رنگی تغییری ایجاد نمی کنه، اگر برای عکاسی نیاز باشه که دهانه اپرچر رو زیاد باز کنی، می تونی برای جلوگیری از نفوذ بیش از حد نور به داخل لنز از این فیلتر استفاده کنی. فیلتر قطبی ساز یا همون پلاریزه (Pl)، جلوی انعکاس نور رو به اشیا و محیط اطراف می گیره (البته روی فلزات تأثیری نداره) این انعکاس ممکنه بر روی آب، برف، شیشه و … باشه. از طرفی این لنزها باعث افزایش کنتراست می شه. 
با توجه به چیزایی که گفتم شما ممکنه به یکی از دو فیلتر بالا و یا به هردوش نیاز داشته باشی و یا ممکنه اصلاً به هیچکدومشونم احتیاج پیدا نکنی 🙂
استفاده از این فیلترا کاملاً بستگی به هدفت توی عکاسی و حالت سوژه ات و میزان نور محیط عکاسیت داره.
بازاگر سوال داشتی توی انجمن ایده آل هم شاید بتونی جواب بگیری.

#2

فیلتر پلارایز همانطور که دوستان گفتند برای حذف انعکاس نور برروی برگ های، آب، شیشه، بدنه خودرو و … می باشد البته نوررا هم کاهش می دهد اما شاید بتوان گفت چندان محسوس نیست (نمی توان بصورت کاهنده شدت نور استفاده شود) اما از فیلتر های ND برای شدت نور بطوریکه تغیری در رنگ ها ایجاد نشود استفاده می گردد. فیلتر ND انواع مختلفی دارد در شماره های و استاپ های مختلف. زمانی که در نور روز می خواهید از یک دریاچه، دریا، خیابان، آبشار، برکه و… عکاسی بصورت لانگ اکسپوژر انجام دهید نیاز دارید نور محیطی شما تا حد زیادی کاهش یابد این میزان کاهش را نمی تواننید بوسیله دیافراگم کنترل کنید لذا از این فیلتر استفاده می شود. 

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان