فیلم برداری با دوربین DSLR

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام..
دوستان می خواستم بدونم چرا می گن نباید با دوربین DSLR فیلم برداری کرد؟

6 پاسخ

اشتباه میگن! مجموعه پرشماری از مهندسین الکترونیک، اپتیک و مکانیک این ابزار ها رو میسازن و کنترل کیفی میکنن. اگر نباید چنین کاری میکردیم قاعدتا انقدر روی تکنولوژی فیلمبرداری با dslr سرمایه گذاری و تحقیق نمیکردن. اما اساس شایعه از اونجایی پیدا شد که فیلمبرداری با dslr کم کم باعث گرم شدن سنسور و افزایش نویز میشه. اولا گفتیم گرم شدن، بعضی فکر میکنن لابد سنسور قراره آتش بگیره! دوم افزایش نویز تا زمانیه که سنسور گرمه. یعنی اثر تخریبی روی خود سنسور نداره. ضمنا خود بدنه dslr محدودیت زمانی برای طول کلیپ تعیین کرده تا بیش از حد سنسور گرم نشه.
اما چیزی که واقعیت داره اینه که فیلمبرداری یعنی استفاده بیشتر از سنسور و کاهش عمر مفید. مثلا اگر سنسور شما قرار بود تو ۱۵۰۰۰۰ شات فرسوده بشه، با ۱۰۰۰۰۰ شات فرسوده میشه. اونم به این شرط که مدام فیلمبرداری کنید.

#1

EKStudio
ممنونم دوست خوبم
پس رو کیفیت عکسها تاثیر نمی زاره درسته ؟؟ مثلا تو بلند مدت… 
مثلا ساختن کلیپای کوچیک به سنسور صدمه نمی زنه؟

#2

خواهش میکنم، خیر. اگر میخواست تاثیر داشته باشه، تا الان بدنه من سنسورش قاعدتا باید میسوخت. چون هم فیلمبرداری زیادی باهاش انجام دادم هم long exposure های زیادی تو عکاسی مناظر شب داشتم.

#3

درسته..فک کردم تو کیفیت عکسا تاثیر می زاره

#4

عرض کردم خیر

#5

اره…ممنونم از شما

#6

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان