لرزشگیر یا ثابت کننده تصویر؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام خدمت همه دوستان.
یه سوال برام پیش اومده که اگه دوستان راهنمایی کنن لطف بزرگی در حق بنده کردن.
اگه یادتون باشه چند سال پیش شر کت سونی (البته سونی اریکسون) روی یکی از گوشیهای موبایلش یه دوربین گذاشت که اگه اشتباه نکنم K800 بود.
همه اون موقع میگفتن این دوربین (سایبر شاته) و ویژگیشم اینه که از اشیاء در حال حرکت عکس ثابت میگیره.مثلا اگر از پروانه پنکه عکس بگیریم در عکس اونو) پروانه پنکه رو) به صورت ثابت و ایستاده نشون میده مثل اینکه پنکه خاموشه.
و یا اگر شما در حال حرکت باشید و از چیزی عس بگیرید باز تصویر نهایی به صورت ثابت خواهد بود.مثلا اگر درون ماشینی نشسته باشید و لنز دوربین رو به طرف آسفالت خیابان بگیرید و عکس بگیرید، در عکس آسفالت ثابته و مثل اینه که شما یک جا ثابت ایستاده بودید و این عکسو گرفتین.
یا مثلا اگر از درون پنجره مترو از سنگ ریزه های داخل ریل با فاصله نزدیک عکس بگیرین در عکس سنگها ثابت و قابل شمارش باشند.
توجه داشته باشید که این قضیه دوطرفه است یعنی چه شما حرکت داشته باشید و چه سوژه و یا حتی هم شما و هم سوژه نتیجه فرقی نداشته باشه.
حالا سوال من اینه که این تکنیک و شاید تکنولوژی در دوربین های عکاسی با چه عنوانی شناخته میشه و آیا هر شرکت اسم خاصی برای این تکنولوژی برای محصولاتش داره؟
و در گوشیهای موبایل مثلا اگر سونی این تکنولوژی رو با عنوان سایبر شات میشناسه در برند های دیگه مثل اپل و سامسونگ با چه عنوانی شناخته میشه.
من میخوام دوربین بخرم با خودم گفتم حتما دوربین عکاسی در زمینه این تکنولوژی نیز حتما از موبایل باید بهتر باشه و این آپشن برام خیلی مهمه.
آیا اثلا واژه سایبر شات به این معنیه؟
اگر نه پس این ویژگی چه اسمی داره؟
لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایین ممنون میشم.
به نظر شما کدام دوربین عکاسی و یا موبایل  این قابلیت رو بهتر داره و با چه عنوانی شناخته میشه؟
اگه ممکنه بهترین کالا (دوربین یا موبایل) ترجیحا تا سقف ۵۰۰ هزار تومان که این ویژگی رو خوب و بهتر داره رو معرفی بفرمایین.
با تشکر فراوان
 
 
 
 

1 پاسخ

سلام،
اسم این ثابت کننده تصویر هست و به سرعت شاتر ربط داره و کلمه سایبر شات هم فکر میکنم یعنی سریع انداختن یا بهتر بگم یعنی تنظیمات اتومات دوربین
و برای اجرای این تکنیک باید گوشی موبایل یا دوربین شما سرعت شاتر بالاتری داشته باشه و هر چی بالاتر بهتر
و گوشی های موبایل جدید این امکان رو دارن که سرعت شاتر رو شما تعیین کنید اما قیمتشون بالای ۱.۵ ملیون هست
و دوربین هم که میگیرید فقط به این توجه کنید که تقدم سرعت شاتر داشته باشه و سرعت شاترش هر چی پایین تر بهتر میشه مثلا ۱\۲۰۰۰ یا ۱\۴۰۰۰ و …

#1

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان