لرزش گیر و زوم لنز

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام دوستان
 
عکاسی بدون سه پایه با لنزی که لرزش گیر نداره سخته؟ اصولا لرزش گیر چقدر تاثیر داره؟ 
و اینکه لنزایی که فاقد زوم هستن یعنی جدی هیچ جوری تصویر رو بزرگ تر نمیکنن و تنها همون دید اولیه تصویر قابل ثبت شدنه؟
 
ممنون از همکاریتون 

2 پاسخ

بله لنزی که لرزشگیر نداره کار رو مشکل میکنه، و مشکل عمده از جایی شروع میشه که لنز دیافراگم بسته ای در فوکال های بالا داشته باشه و مجبور بشید از سرعت شاتر کندتری استفاده کنید، یا باید ریسک تار شدن رو به جون بخرید، یا اینکه با افزایش ایزو، کاهش عمق رنگ و افزایش نویز رو به جون بخرید.
لنزهای فاقد زوم “پرایم” هستند و اصلا قابلیت زوم ندارن، اما کیفیت خیلی بیشتری از لنزهای زوم دارن.

#1

در خصوص لنزهای زوم نبود لرزشگیر کارو با مشکل مواجه میکنه و حتما باید در فوکالهای بالا که معمولا لنزای زوم دیافای بسته ای ارائه میدن از پایه و سازوکارای دیگه بهره ببرید که دوستمون توضیح دادن ……ولی خوبی که لنزای پرایم دارن دقیقه همینه که چه در فواصل واید و چه در فواصل نرمال و تله دیافهای ثابتی ارائه میدن و نداشتن لرزشگیرو در این لنزها با سرعت شاتر میشه کنترل کرد و در شرایط کم نور به خوبی عمل میکنن و همچنین سرعت این لنزها بسیار بالاست، البته شما باید توجه داشته باشی عامل مهم در گرفتم عکس بدون سه پایه فیگور بدن شما در زمان عکاسی است مثلا بهره بردن از دیوار یا مانعی برای تکیه گاه و…واینکه لنزای پرایم همنطور که دوستمون گفتن قابلیت زوم نداره و خودتون باید با تغییر موقعیت، کادر مورد نظرو پیدا کرده و عکاسی نمایید. اگر در دوراهی انتخاب لنز پرایم و زوم هستید و خواهان کیفیت باید پرایمو انتخاب کنید مگر اینکه انتظارات و کاربرد خاصی مد نظرتون باشه…در کل نبود لرزشگیر و نبود زوم رو در اولویت قرار ندید و مقایسه ای بین عکسای لنزای زوم و پرایم هم انجام بدید نام لنز را در گوگل سرچ کنید و نمونه عکسارو ببینید…..

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان