لنز مناسب پرتره هاى ژورنالیستى و خیابانى

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

من لنز ١٨-١٠۵ نایکون دارم، نمى دانم لنز ٢۴-٧٠ بگیرم یا ٧٠-٢٠٠ 
خیلى از عکاسانى که مى شناسم این دو لنز  را دارند، و از آنجایى مه دوربیم هف فریم هست باید با خرید هر یک از لنزهایى که نام بردم فعلا قید عکاسى با لنز واید را بزن.
البته فعلا براى کارى که مى خوام انجام بدم به لنز واید نیاز ندارم. عکاسى برتره استودیویى و پرتره در فضاى باز و پرتره ى ژورنالیستى. 
کدام لنز را پیشنهاد مى کنید؟ لنز ۵٠ هم دارم.

10 پاسخ

سلام برای عکاسی پرتره داخل استودیویی که قید ۷۰_۲۰۰ رو بزنید چون این لنز اصلا مناسب این کار نیست و فقط به درد خارج از استودیو میخوره در مقابل برای عکس خیابانی مزایایی داره از قبیل فاصله کانونی زیاد که میتونه باعث بشه سوژه اگر از شما دور باشه هم بتونید شکارش کنید برای پرتره خارج از استودیو لنز خوبیه ولی اگر هنگام عکاسی تنبل باشی و نخای فاصلت رو با سوژه کمی نزدیک کنی و نقطه اتکاتون فقط فاصله کانونی باشه بخاطر تله شدن لنز پرسپکتیو عکس کاملا به هم میریزه و این نکته هم واسه عکس های خیابانی صادق هستش و اونجا قطعا خطوط خیابان به طور مثال نقش اساسی بازی میکنه تو عکس شما و به هم ریختنش فاجعه هستش و این نکته ایه که کمتر عکاسی بهش توجه میکنه در مقابل لنز ۲۴_۷۰ اکه اف ۲٫۸ باشه یکی از کارامدترین لنز های داخل استودیو هستش ولی تو خارج از استودیو محدودیت هایی داره و برای عکاسی خیابونی فاصله زیاد نمیتونی با سوژه داشته باشی و به عبارتی شکار لحضه ها کمتره به قولی!!!حالا من یه پیشنهد براتون دارم که فکر کردن بهش بد نیست جای این لنزهایی که گفتین من باشم یه ۱۰۰ ماکرو میگیرم یه ۱۳۵ که ارزشش خیلی بیشتر از اوناست که گفتین البته شکار لحظه ها باهاش سخته واقعا ولی اگر عکاسیتون سر فرصت باشه کیفیتی بهتون میدن این لنزها که لذت میبرین واقعا البته داخل استئدیو سخته ولی چون ۱۰۰ ماکرو تو فاصله خیلی کم نسبت به سوژه فوکوس میکنه میشه ازش استفاده استودیویی هم کرد اگر استودیوتون کوچیک نباشه به هر جهت اگر عکاسی سر فرصت خواستید انجام بدین شک نکنید اینها بهترن ولی اگر میخواید کارتون راه بیوفته و سری کار کنین همون لنز هایی که فرمودین بهترن.موفق و عکاس باشین

#1

ممنون از پاسخ جامع و مفیدتون استودیو چیلیک عزیز.  

#2

در مورد لنز ٢٨-٣٠٠ چه نظرى دارید؟
هم به طور کلى و هم به طور اخص براى عکاسى پرتره در استودیو و هم در فضاهاى داخلى کم نور؟
با تشکر

#3

٢٨-٣٠٠
اشتباه تایپ شد

#4

خواهش میکنم امیدوارم مفید واقع شده باشه.همون گزینه های اول خیلی بهتر هستن چون این لنز به خاطر گستره فاصله کانونی بالا از قدرت نوری جالبی برخوردار نیست و شارپنس خیلی خوبی بهتون نمیده

#5

سلام
خدمت دوست عزیز اگه شما انقدر میتونید هزینه کنید و لنزای به این گرون قیمتی بگیرید بهتر برید سمت فول فریم و اونجا تفاوت احساس می کنید اتفاقا من خودم ۷۰-۲۰۰ f4 با بدنه فول فریم نیکون واقعا ترکیب اینا باهم مهشره هم داخل آتلیه و هم در محیطهای باز اتفاقا با نظر دوستومن که گفتند ۷۰-۲۰۰ بدرد اتلیه نمی خوره مخالفم چون یکی از تنها لنزای نیکون که اگه برید توسایت خود نیکون و سایتهای که نقد دوربین خیلی از اون تعریف کردند و لنز ۲۴-۷۰ هم برای کارای معماری بیشتر بدرد می خوره به خاطر کیفیت بالا و نداشتن عوجاج و نواقص و اینکه دوستمون گفتند ماکرو ۱۰۰ درصد میده متوجه نشدم چون با دوتای اونا کار کردم همچین امکانی ندیدم توشون

#6

درود چند داستان متفاوت رو بیان کردید . لنزهای پرتره استدیویی با لنزهای پرتره خیابانی و ژورنالیستی داستانهای متفاوت داره . نه اینکه نشه هر کدام رو به جای هم استفاده نکرد بلکه به تجربه ثابت شده هر کدام برای مورد مخصوص خود راحت تر جواب میدن . لنزهای پرتره استودیویی عموما لنزهای زوم نرمال هستن مثل همین ۱۸-۱۰۵ شما یا ۲۴-۱۲۰ و مانند اون چون در استودیو شما از نور لازم و امکانات مناسب برای تهیه یک عکس خوب بهره مندید .پرتره های خیابانی عموما با لنز ۳۵mm و بعضا ۵۰mm در قطع فول فریم تهیه میشن . لنز ۲۴-۷۰ مورد اشاره شما داستانش با لنز ۷۰-۲۰۰  فرق داره یکی زوم واید تا تله هست و یکی کلا تله . هر دو هم از بهترینهای نیکون هستن بویژه اگه از ورژن ۲ باشن . ۲۴-۷۰ زمانی که عکاس بخواهد المانهای زیادی در تصویر خود بگنجاند مانند عکاسی از یک فرد در یک فروشگاه یا تعمیرگاه بر روی دوربینهای فول مناسبه در حالیکه ۷۰-۲۰۰ برای پرتره های بسته بویژه زمانی که شما بخواید تصویر فشرده و کمپرس ازداشته باشید خوبه . اگه کسی بتونه ۲۴-۷۰ و ۷۰-۲۰۰ تهیه کنه که چه بهتر ولی یا باید مشکل مالی وجود نداشته باشه یا توجیه اقتصادی داشته باشه چون با توجه ژانرهای متعدد عکاسی نیازها و خریدهای بعدی وجود خواهد داشت . کسی که اقدام به خرید این لنزها می کنه به نیازهای خودش واقف شده . به علاوه باید توجه کرد که ضریب کراپ سنسور دوربینهای کراپ نیز در فوکال لنزها تاثیر میذاره و شما فوکال بلندتری خواهید داشت که برای فوکال واید باید در نظر گرفت . ۲۸-۳۰۰ هم که لنز همه کارس با شارپنس و کیفیت معمولی با دارا بودن دست کم مقداری از  همه اعواجاجها. به نظر من فعلا با همین  لنز کیت خود عکاسی کنید تا متوجه نیاز خود به شکل دقیق بشید .

#7

سلام نظر من بر اساس تجربه های عملی خودم بود و اینکه لنز ۷۰_۲۰۰ لنز همه کارهای نیست که بشه به راحتی توی استودیو ازش استفاده کرد مگر اینکه استودیو بسیار بزرگ باشه که عموما نیست مخصوصا f4 این لنز هایی که فرمودین باز لنز های جالبی نیست حداقل واسه کاره حرفه ای تفاوت رو باید تو خروجی مشاهده کنید ولی با نظر دوستمون کاملا موافقم که شما باید یک مقدار صبر کنید تا کاملا از نیازاتون اطلاع کامل داشته باشید و بعد اقدام کنید به همچین هزینه هایی

#8

با سلام
از همگى دوستان ممنونم براى راهنمایی هاى دقیق و کاربردى شون. در باسخ دوستى که گفتند اگر میتونم لنزهاى به این گرانى بخرم بهتر است دوربین فول فریم بگیرم باید بگم ، واقعا هزینه کردن براى خرید لنزهاى گران زیاد برام مقدور نیست اما از آنجا که لنز کیت دوربینم زیاد مناسب نیست مجبورم به هر حال براى خرید یک لنز دیگر هزینه کنم تا عکسهاى اون بندگان خدا که به من مراجعه مى کنند از کیفیت مقبولى برخوردار باشه. 
نظرتون درباره ى ٢۴-١٢٠ چیست؟ با توجه به قیمت مناسب و غیره
متشکرم

#9

درود برای بهتر شدن عکسها تغییر لنز کمک چشمگیری نمی کنه هر چند که لنزهای گران در جداول mtf خود کنتراست و رزولوشن بالایی ارائه می کنن که باعث شارپنس خوب میشه اما با همین ۱۸-۱۰۵ نیز می توان عکسهای زیبا و چشم نواز بویژه در استودیو گرفت . به نظر من بر روی نورپردازی و ویرایش وقت بگذارید و سرمایه گذاری کنید و اگه به پرتره های محیطی بدون نور فلاش هم علاقه مندید با تهیه یک ۵۰ پرایم ادامه بدید . مابقی تجهیزات به فراخور سطح دانش و نیازتون می تونید تهیه کنید .

#10

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان