لنز ۵۵-۲۵۰ کانن .راهنمایی لطفا

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام خدمت اساتید خودم. برای دوربین ۸۰دی که قرار بزودی ان شاالله تهیه کنم نمیخوام  لنز ۱۸-۱۳۵ خودش رو بگیرم و بجاش میخوام یه لنز بهتر با همون قیمت تهیه کنم. اولا بگم که یه ۵۰ mm f1/8 مد نظرم هست برای واید و پرتره هام. اما دلم میخواد یه لنز بهتر از لنز کیت تهیه کنم که زیاد قیمتش فرق نداشته باشه و نزدیک ۱ تومن به پایین باشه. دو نفر بهم ۵۵-۲۵۰ رو پیشنهاد دادن . حالا از کسانی که تجربه دارن میپرسم چی پیشنهاد میکنین؟ و آیا ۵۵-۲۵۰ خوبه؟ در ضمن فعلا هدفی واسه سبک خاص ندارم. نگین واسه چه سبکی میخوای؟ شما باشین چی میخرین با همون قیمت؟

5 پاسخ

پیشاپیش ممنون از راهنماییهای خوبتون

#1

عزیزم ۵۵-۲۵۰ از لحاظ اپتیکی برتری نسبت به لنز ۱۸-۱۳۵ نداره و جفتشون کیت محسوب میشن. کنون اگه اشتباه نکنم یه کیت میفروشه که دو تا لنز ۱۸-۵۵ و ۵۵-۲۵۰ رو تو جعبه دوربین میذاره.کسی ۵۵-۲۵۰ رو نمیخره که کیفیت بیشتری از کیت داشته باشه، بلکه برای داشتن یه زوم تله با قیمت بسیار پایین این کار رو میکنه. توجه داشته باشید که با این کارتون اصلا فواصل واید و حتی نرمال رو ندارید. اصلا این کار رو پیشنهاد نمیکنم.
یا که ۱۸-۵۵ رو با ۵۵-۲۵۰ بخرید (جفتشون Stm).
لنز ۵۰ میلیمتری با تمام خوبیهاش واید محسوب نمیشه اتفاقا تله هست تقریبا، چون روی دوربین شما فاصله کانونیش میشه ۸۰ میلیمتر.
خرید ۱۸-۱۳۵ بهمراه ۵۰ ۱٫۸ کار معقولی هست برای شروع. اما اگه واقعا فکر میکنید که میخواید مثلا عکاسی از حیات وحش انجام بدید ۵۵-۲۵۰ بدردتون میخوره (با ۱۸-۵۵ که واید رو از دست ندید).

#2

دوست عزیز – اگر هنوز سبک خاصی مد نظرتون نیست  بهتره از یه دوربین رده پایین تر شروع کنید
بعد از یه مدت که عکاسی کنید خود به خود متوجه نیاز (لنز یا دوربین) و سبک مورد علاقه تون میشید
اونموقع میتونید با اگاهی کامل از این که به چه لنز و دوربینی احتیاج دارید اقدام به خرید کنید
—–
در هر صورت به نظرم بهتره که یه بادی ارزونتر تهیه کنید (مثلا ۷۰ دی)و بودجه اضافه رو صرف خرید یه لنز بهتر کنید
– وقتی سنسور ها هم رده باشن سرمایه گذاری روی لنز همیشه بهتر جواب میده و تاثیر بیشتری روی کیفیت عکس داره

#3

همونطور که دوستان گفتن لنزی که گفتید خیلی توفیری نداره ولی اگر رو دوربینت مطمئنی و دنبال یه لنز با کیفیت تر از کیت میگردی، سیگما ۱۷-۵۰ f/2.8 لنز خوبی هست و رنج نسبتا مناسبی هم داره که رو دوربین شما میشه از ۲۷-۸۰ و فک کنم زیر یک میلیون باشه.

#4

سلام من خودم لنز ۵۵-۲۵۰ روی یک کراپدار دارم. این لنز واقعا برای من کاربرد کمی داره البته و مسلما به ژانری که مد نظر دارید ربط داره. این لنز فقط و فقط به درد عکاسی حیاط وحش می خوره عکاسی معماری، خیابانی، پرتره، نجوم و لنداسکیپ رو با این لنز فراموش کنید. اگه می خواهید فقط از حیوانات و پرنده ها عکاسی کنید این لنز بدردتون می خوره و گرنه خیر. کیفیت این لنز در همان حد لنز های کیت است و بیشتر نیست. خرید ۵۰mm و ۵۵-۲۵۰ شما رو در محدوده واید با مشکل رو برو می کنه.

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان