مشکل دیافراگم در لنز ۵۰

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
لنز ۵۰mm نیکون سری D .
با چرخاندن کلید مربوط به تغییر دیاف بر روی دوربین ,تغییری در عدد دیافراگم ایجاد نمیشه و دیاف روی عدد ۲۲ گیر گرده.
و باید دیافراگم رو از روی لنز بصورت دستی تغییر بدم.مشکل از کجاست؟
کلید چرخان دیاف دوربین رو با لنز دیگه ای امتحان کردم و مشکلی نداشت

5 پاسخ

سلام.
احتمالا از روی حلقه ی لنز  باید دیافراگم رو روی بازترین حالت بگذارید تا بعدا بشه با حلقه ی روی دوربین باز و بسته و تغییرش داد. این جواب رو با توجه به لنز دوربین زنیت یکی از دوستان گفتم و الا خودم لنز رو ندارم. انشا الله مشکل حل بشه.
لطفا اگه مشکل حل شد همین جا به منم اطلاع بدید چون منم میخوام این لنز رو بخرم.
سپاسگزارم.

#1

لنز شما سری d هست . باید توسط رینگ تغییر دیاف روی بدنه لنز دیافراگم رو تغییر بدید . این لنزها دیافراگم الکترونیکی ندارند . و البته قابلیت خوبی برای لنز معکوس ماکروگرافی محسوب میشه

#2

بازم سلام.
 البته به گفته ی آقا حسین این لنز  فوکوس اوتوماتیک نداره. فقط روی سری ۷۰۰۰ و بالاتر که فوکوس داخل بدنه دارند فوکوس اتوماتیک داره. اگر دوربین شما سری ۵۰۰۰ یا ۳۰۰۰ باشه باید دستی فوکوس کنید. 
موفق باشید.

#3

سلام مجدد و تشکر از دو دوست گرامی
خدا رو شکر مشکل حل شد
بعد از پرس و جوهای زیاد در گروهها و سایتها و همینطور سوال از چند عکاس, راه بجایی نبردم و قرار شد دوربین رو به تعمیرگاه ببرم اما متوجه شدم که با فشردن دکمه پیش نمایش عمق میدان در روی بدنه دوربین,دیافراگم بخوبی باز و بسته میشه مشخص شد ایراد سخت افزاری وجود نداره و ایراد,نرم افزاری هست
کلی در منوی دوربین جستجو کردم و بالاخره متوجه ایراد کار شدم:
custom setting menu-controls-customize command dials-aperture setting

این مراحل بالا رو رفته و در قسمت(aperture setting) باید گزینه (sub-command dial) فعال باشه
در اینصورت در لنزهایی که رینگ تغییر دیاف رو دارند,دیافراگم رو میشه بصورت اتوماتیک از روی بدنه کنترل کرد و اگر گزینه( aperture ring) فعال باشه ,دیاف رو باید بوسیله حلقه روی لنز بصورت دستی تغییر داد.
البته این مراحل مربوط به دوربینd7100 هست و در دوربینهای دیگه ممکنه قدری متفاوت باشه

اما دو تجربه ارزشمند:
۱-دوربین DSLR رو دست کسی ندیم(مخصوصا وقتی ناشی باشه) که با دستکاری کردن دوربین ,دردسر ساز نشه

۲-مطالعه کامل دفترچه راهنمای دوربین
به قول دوست عزیز لنزکی:
موفق تر باشید

#4

سلام دوباره.
سال پیش دوربینم رو دادم دست یکی از آشناها که البته کمی هم به عکاسی آشناست. بعدش دقیقا دوهفته کیفیت عکس ها به شدت پایین اومد و هرچی فکر میکردم راه به جایی نمیبردم. اینم اضافه کنم که دوستم علاقه شدیدی داره به بالا بردن ایزو. یه لحظه به این فکر افتادم که شاید ایزو رو بالا برده و، بله، ایزو رو ۲۵۰۰ بود. یآدم اومد که وقتی دوربین رو برای عکسی از من گرفت روز روشن بود و اصلا نیازی به ایزوی بالا نبود…
البته هروقت دوربین رو به یه حرفه ای هم دادید دوباره به تنظیماتش نگاهی بفرمایید تا اگر تنظیماتی که خودتون قبلا اعمال کردید رو تغییر داده باشه دوباره به حالت اول برگردونید.
سپاس از لطف شما برای بیان تجربه ای که داشتید… 

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان