مشکل روشنایی بیش از حد در نوردهی طولانی

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام من نیکون ۵۳۰۰ دارم در حالت M که هم سرعت شاتر و هم دیافراگم قابل انتخاب هست من میخام با دیافراگم باز حدود ۳٫۵ و زمان ۵ ثانیه عکس بگیرم ولی عکس ها خیلی نورانی میشه میخاستم ببینم دوربین قابلیتی نداره که خودش مقدار میانگین پیکسل ها رو بیاره رو ۱۲۸؟ مقدار زمان و دیافراگم حتما باید همین ها باشه نباید تغییر کنه. یه تقسیم خیلی ساده هست که باید دوربین همه پیکسل ها رو بر یک عدد یکسان تقسیم کنه تا میانگین آبی و قرمز و سبز ۱۲۸ بشه. من خودم برنامه اندروید برای شاتر طولانی مدت نوشتم و از همین تکنیک تقسیم کردن استفاده کردم برای زمانی که عکس ها زیاد نورانی میشن. این دوربین ها این قابلیت رو ندارن؟

3 پاسخ

باید از فیلتر ND کاهنده نور استفاده کنید، یا اینکه چند شات بگیرید و Stscking کنید.

#1

سلام از عینک آفتابی هم میتونید استفاده کنید البته به شرط داشتن خروجی دلخواه

#2

سلام
دوست عزیز به شما توصیه میکنم یه مطالعه درمورد پله های نوردهی داشته باشید و اختفلاف میزان نور درشرایت مختلف از جمله افتابی ابری محیط های سربسته و عکاسی در شب مطالعه کنید و همچنین درمورد فیلترهای ND اطلاعات تون زیاد کنید چون ازنوع سوالی که پرسیدید مشخص اطلاعات زیادی در مورد دوربینهای dslr ندارید و باید از نحوه عملرکرد و ماکنیزم این دوربینهارو متوجه بشید

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان