معرفی لنز برای عکاسی مناظر

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

لطفا یک لنز عکاسی با کیفیت برای عکسبرداری از مناظر معرفی کنید .  برای دوربین d550 کنون

4 پاسخ

اول این که قیمت رو مشخص نکردید
دوم این که بهتره با لنز ها، مشخصات و کاربرد اونها آشنایی کامل پیدا کنید و خودتون لنز مورد نظرتون رو انتخاب کنید چون هیچ کس نمی دونه شما از چه چیزی می خواید عکس بگیرید و سبک کاری و علاقتون چیه.
برای عکاسی از طبیعت معمولا از لنز های واید و فوق واید استفاده می شه
 
Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM این لنز بسیار با کیفیت و با رنج بسیار عالی و پرکاربردی هست که برای اکثر زمینه ها مناسبه، قیمت حدود ۱٫۸۰۰
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM این لنز فوق واید هم بسیار با کیفیت و خوش ساخت هست و برای عکاسی حرفه ای از مناظر کاملا مناسبه، قیمت حدود ۲٫۱۰۰
اگر محدودیت مالی ندارید لنز Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM با قیمت حدود ۶ میلیون بسیار با کیفیت و حرفه ای و تقریبا همه کاره هست اما زیاد واید نیست ولی بخاطر دیافراگم بسیار باز اون برای عکاسی در شب و عکاسی پرتره هم یکی از بهترین لنز ها محسوب میشه.
 

#1

با سالام مجدد : منظور بنده لنز ۱۵-۸۵ بود که hmdlavafi آقای  توضیح کاملتری دادند  . با تشکر

#3

با تشکر فراوان از راهنمایتان من حرفه ای نیستم وبرای دل خودم عکس می گیرم قیمت لنز تا ۲ میلیون خوبه البته آیا لنز در شارپ بودن بیشتر عکس هم تاثیر داره یا نه و اصلا چطور میشه عکس منظره با شارپ بالا گرفت بازم از پاسختون خیلی ممنونم

#4

چند نکته برای شارپنس:
۱٫لنز خوب
۲٫سه پایه خوب ( یا دست بدون لرزش )
۳٫ آشنایی با مبحث هایپر فوکال ( ابر کانونی ) و استفاده درست از آن
 
لنزهای ۱۵-۸۵ و ۱۰-۲۲ از لنزهای خیلی خوب کنون هستند. برای آماتور اما! لنز ۱۵-۸۵ بهتره، چون دامنه تله بیشتری داره و اصتلاحاً Walk Around هست.
هرچند برای منظره لنز واید تر کاربرد بیشتری داره.
اما پیشنهاد من:
لنز توکینا ۱۱-۱۶ اف۲٫۸ ( البته ورژن ۱ – ورژن ۲ قیمتی نزدیک ۲۶۰۰ داره ) از بهترین لنزهای بسیار شارپ هست. با خرید این لنز میتونید از آسمان شب هم عکس های بسیار عالی بگیرید. ( بخاطر دیاف باز )
 

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان