مناسب ترین و کارامدترین دوربین و لنز برای عکاسی در آتلیه

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام 
دوستان اگه لطف کنید و در مورد کارآمدترین دوربین ها ولنز ها صرفا و صرفا برای عکاسی در آتله عروس نه استفاده جهت تصویربرداری راهنمایی کنید ممنون میشم
منظورم از کارامدی اینه که صرفا  تو حوزه عکاسی آتلیه عروس دست عکاس رو باز بزاره و جوابگو نیازش باشه و از طرفی هزینه ی اضافی و غیرضروری هم رو دستش نزاره.
 

6 پاسخ

سلام به شما دوست گرامی.
به نظر بنده برای کار آتلیه اگر دوربین  nikon d5300 به همراه یک لنز ۳۵mm با دیافراگم یا اصطلاحا f.1.8 یا اگه توان هزینه ی بیشتر دارید لنز ۳۵mm.f1.4 رو خریداری کنید خیلی مناسب باشه.
موفق باشید.

#1

با سلام : بنده بیشتر  برند کانن دوست دارم  برای آتلیه عروس اگه می خوای هزینه بکنی کانن ۵ دی مارک ۳+ لنز۲۴-۱۰۵ کمتر هزینه می کنی ۶دی + لنز ۲۴-۱۰۵ بازم کمتر ۷ دی مارک ۲ با همین لنز و کمتر از اینها کانن ۸۰ دی با همین لنز که من یکی خیلی قبولش دارم البته اگه محیط بازتر هم داشته باشی یک لنز۷۰-۲۰۰ اف ۴ هم گزینه خوبی است ولی لنز ۲۴-۱۰۵ بیشتر بدرد تان می خورد . برند نیکون هم خیلی دروبین های عالی داره بستگی به علاقه شما دارد .

#2

ممنون از دوستان

#3

دوست عزیز شما اول باید بودجه رو مشخص کنید بعد با توجه به نیازتون اقدام به خرید کنید
شما بهتر سری ۷xxx نیکون یا ۷۰ دی کنون تهیه کنید تا امکانات کامل تری داشته باشید
  و در آینده دستتون باز تره برای به روز رسانی تجهیزات
بهترین و به صرفه ترین پیشنهاد – دی ۷۱۰۰ نیکون با یه لنز ۵۰mm f/1.8 d ویه لنز ۱۸-۵۵ در کنارش برای زاویه های واید و البته از فلش اکسترنال هم نباید غافل بشید
یا اگر کنون رو بیشتر میپسندید
۷۰ دی کنون با همین ترکیب لنز ۵۰mm f/1.8 stm  و ۱۸-۵۵
(اینهایی که عرض کردم حد اقل ها هستن و به هیچ وجه ایدال محسوب نمیشن ولی با یه مقدار خلاقیت و تجربه میتونید بهترین نتیجه رو به دست بیارید )

#4

 mohammad qasem ممنون بابت راهنماییتون …. متاسفانه شاید من توی سوال نتونستم منظورم رودرست برسونم …
بدون هیچ محدودیت مالی نیاز من یک آتلیه ی عروس ه که تجهیزات عکاسیش هیچ محدودیتی واسه عکاس ایجاد نکنه.
البته تنها محدودیت من محدودیت منطق و اسراف هستش که تجهیزات م بیخودی و صرفا جهت ژست کاری های اند نباشن حتی اگه بودجه ی من برسه . مثلا canon 1dx با ۶۰۰۰ دلار آیا توی آتلیه توجیه داره و …
اگر در مورد سایر تجهیزات آتلیه ای علی الخصوص نورها و پایه ها هم راهنمایی کنید ممنون میشم.

#5

پس بدون شک برید سراغ یه فول فریم مثل ۶ دی کنون یا دی ۶۱۰ یا دی ۷۵۰ نیکون
و لنز های فول فریم هم که تقریبا همشون خوبن
والبته این نکنه رو بدونبد هر چه دیافراگم باز تر باشه قدرت مانور بیشتری به شما میده

#6

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان