میخوام مثل این عکس بگیرم اما عکسام اینجوری میشه ؟!

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام اگه میشه کمک کنید من میخوام کیفیت عکس هام مثل این عکس بشه :
 
https://handluggageonly.co.uk/wp-content/uploads/2015/08/Photography-Inspiration-8-Beautiful-Portrait-Photos-And-The-Reasons-Why-Theyre-Brilliant-005.jpg
 
ولی عکسی که میگیرم به این صورت میشه . یعنی تنظیمات دوربینو بلد نیستم ؟
 
http://uupload.ir/files/eti_photo_2019-05-22_06-13-03.jpg
 
باید چیکار کنم به نظرتون ؟؟

5 پاسخ

به نظر من اینطور میاد که عکس شما با نور کاملا طبیعی موجود در محیط گرفته شده. در عکس دیگه ولی نور با یک رفلکتور یا وسیله ای از این قبیل به شخص تابیده شده. اینطوری شاخ و برگ ها نور کمتری رو بازتاب می دهند تا شخصی که در وسط کادره. بعد هم عکس در مرحله پست پراسسینگ طوری ادیت شده که سایه ها تیره تر شدند و همینطور وینت قوی به عکس اضافه شده تا جلوه بهتری داشته باشه.
به نظر من این دو مورد اومد. دوستان دیگر که شناخت بهتری دارند شاید باز نکاتی رو اضافه کنند. 

#1

سلام مجدد .. مناسب ترین نوری که میشه خرید برای عکس پرتره مثل همون عکسی که بالا نشون دادم چیه ؟؟
 
بله من عکسمو با نور طبیعی گرفتم

#2

عکسی که شما گرفتید رو هم می شه در مرحله پست پراسسینگ بهترش کرد.
در کل نمی شه گفت مناسب ترین وسیله چیه. هم رفلکتور هم اسپیدلایت ها به همراه شکل دهنده های نور مثل دیفوزر یا سافت باکس یا بیوتی دیش در عکاسی پرتره معمول هستند. شکل استفاده اش دیگه بستگی به هنر و مهارت عکاس داره. خیلی وقت ها اصلا چند وسیله با هم استفاده می شوند. 

#3

راجب این پست پراسسینگ یه توضیحی میدید ؟
شما چه چیزی برای این کیفیت عکس پیشنهاد میدید ؟ یک وسیله ای که بتونه کار منو راه بندازه .. نور فلاتی وجود داره که به صورت پرتابل باشه ؟

#4

چیری که من برای این کیفیت عکس یا حتی با کیفیت تر از این عکس پیشنهاد می دم مطالعه برای کسب دانش عکاسی، خلاقیت، تمرین و ممارسته دوست عزیز. اگه این ها رو نداشته باشید داشتن بهترین تجهیزات هم هیج کمکی نمی کنه.
برای مثال شما یک فلاش اسپیدلایت تهیه می کنید. همزمان باید یاد بگیرید چه کارهای خلاقانه ای با همین یک اسپیدلایت می شود انجام داد و به صورت عملی مدام تمرین کنید. بعد مثلا می بیندید که اگر یک رفلکتور هم اضافه کنید چه امکانات جدیدی به شما می ده. بعدا باز می بینید اضافا کردن یک فرستنده رادیویی و یک اسپیدلایت دوم دایره خلاقیت شما رو گسترده تر می کنه … و این داستان همیشه ادامه خواهد داشت.
فقط این رو هم می گم که با دانش و خلاقیت هنری می شود با تجهیزات کم هم عکس ها خوبی گرفت.

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان